Hoe kan je iemand leren kennen die je nog nooit gezien of gehoord of gesproken hebt?

de bijbel spreekt over ;
dit betekent eeuwig leven als zij u leren kennen de enige ware god en hem die gij hebt gezonden jezus christus

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke vertaling ,die uw gelijkgezinden gebruiken prijs je aan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o... maakt niet zoveel uit denk welke vertaling je gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou al veel over u zelf te kennen geven.
Dan zou je al kleur bekennen.

Het beste antwoord

Hoe doe ik dat?
kan ik dat?
Leer ik dat?

Dat zijn de vragen die in jouw vraag zitten.

Als je bij punt A begint ( geboorte ) en je moet naar punt B ( sterven of afleggen ) dan gaat het vooral om de weg naar punt B toe.

Om iemand te leren kennen gaat het vooral om herkennen. Je herkent iets in iemand omdat je zelf iets mee maakt en daardoor begrijpt.

Begrijpen ontstaat dus door ervaring of een flinke dosis inlevingsvermogen. Daar komt het dus op gevoel aan.

Mensen zeggen vaak dat je moet geloven. Maar wanneer je zegt : 'Ik geloof het wel ', dan impliceert dat dat je het dus niet zeker weet.

geloven wordt opgelegd maar weten komt van binnen uit.

Dus hoe ? door ervaren
Kunnen door willen. Zelfreflectie e.d.
En leren ook door willen. Wil ik verbondenheid voelen? e.d.

Als je kijkt naar de betekenissen van God:

Genadevolle ,Heilige, Vrede, Machtige, Schepper ,Oneindig, Alwetende, Rechter, Rechtvaardige, Vergevingsgezinde, Allerhoogste, Wijze ,Liefhebbende, Sterke, Zelfbestaande ,Unieke ,Ene ,Onafhankelijke, Eerste, Laatste, Rechtvaardige, Soevereiniteit ,Licht,Eeuwige, Trouw ,Onveranderlijk ,Barmhartig, Ik ben die er zal zijn

Je zou bij iedere eigenschap een vraag kunnen stellen . Bijvoorbeeld : "Ben ik liefhebbend? '

wanneer je dus je weg volgt zul je door ervaring steeds meer gaan herkennen omdat je geleerd hebt en gegroeid bent en daarmee weer een stukje dichterbij leren kennen die je nog nooit gezien of gesproken hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat zul je moeten geloven denk ik. Er is zoveel in de bijbel dat niet onderbouwd is maar dat je gewoon moet aannemen en geloven. De een kan dat wel als je er mee opgegroeid bent. Een ander gelooft er niets van. Verhalen van vele duizenden jaren oud, niet alles in schrift maar mondeling doorgegeven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat zal ik moeten geloven?
ik geloof dat je de vraag niet goed hebt gelezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso alles geloven van de bijbel, als je gelooft. Omdat iemand weet of het waar is. Leven na de dood, jaja...
En echt ik heb je vraag goed gelezen hoor.
Ik denk dat je bedoelt hoe kan je Jezus leren kennen , erop vertrouwen dat hij er voor je is en zal zijn , de bijbel lezen , je erin verdiepen . En dan komt er vanzelf een gevoel bij dat niet te beschrijven valt , je wordt helemaal blij en gelukkig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit speelt in op de grote fantasie en de wens van de persoon in kwestie. De drang om je met iemand te kunnen vereenzelfigen.
Dit zie je ook met fans van popsterren, zij geloven dat hun idool hun helemaal begrijpt en over hun zingt. Maar dat denken omdat ze dat willen geloven. Dat is het zelfde principe.
Ze creeren een fantasie persoon, die echt lijkt en daardoor denken ze hem te kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het werk van de Heilige Geest
God is geen mens die je op menselijk wijze leert kennen.
maar Jezus geeft je al een weg er naar toe door Hem te leren kennen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar hoe leer ik hem dan kennen ? ik heb hem nog nooit gesproken of gezien alleen maar van
horen spreken over hem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand in het oerwoud ,die gans afgezonderd leeft,hoe kan de h.geest die persoon de juiste inlichtingen overbrengen.
Bv....met betrekking tot Gods voornemen?
Het kan natuurlijk ook zijn dat je bedoeld dat je met iemand chat of mailt. In dat geval kan je veel ontleden aan taalgebruik en eventueel taalfouten. Vragen stellen mbt interesse, ervaringen in het leven Ed. Maar ja...het kan natuurlijk ook heel goed zijn, dat je god bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ook god bedoel ik met mijn vraag want dat was het voorbeeld
Deze vraag is dus waar het fout gaat bij mensen. Bij mij thuis is het dan ook vaak zo dat 'nieuwe' contacten door mijn vader als 'vreemd' worden gezien. Het is dus een slecht vooroordeel. Iedereen moet je leren kennen. En of het klikt komt later wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om iemand te leren kennen moet je deze zien, horen en spreken! Dus zonder dat niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet gaat om de persoon Jezus maar het gedachtengoed,de boodschap van Jezus.
Die staat opgeslagen in je kern,je blauwdruk.

Zoals hij zelf zei: De wet staat in ieders hart geschreven.
Ik denk dat hij hiermee doelde op 'Het geweten'

Je kunt iemand leren kennen,deels, door zijn of haar handelen,op de lange termijn dan.
Wanneer je de rode draad volgt is er een constante.
Ik bedoel, een aktie zegt iets over de toestand van de persoon op dat moment,tijdelijk.
Maar wanneer je de rode draad volgt in alles ,ook in de bijbel(zowiezo een verkrachte versie van de werkelijkheid)
kun je de boodschap,of moraal van het verhaal daaruit extraheren.
En ook de persoon.

Uit de verhalen over Jezus haal ik zelf zijn liefde,zijn moed en daadkracht.
Wat hij wilde uitdragen,sprak uit zijn handelen.
Zijn boodschap vond hij belangrijker dan zijn lijfsbehoud.
Daarvoor heb ik respect.

Zoon of geen zoon van God.
Leraar of avatar...
Het draait niet om de persoon alleen.
Al kun je door de persoon te respecteren pas open staan of vertrouwen hebben in wat hij uitdraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al kun je door de persoon te respecteren pas open staan of vertrouwen hebben in wat hij uitdraagt. +
Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij" (Openbaring 3:20). ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,
Ik interpreteer je vraag zo: Hoe kun je god en jezus leren kennen?
Natuurlijk kun je ze niet zien, maar toch kun je ze leren kennen.
Eén van de meest praktische voorbeelden is het kijken naar de schepping, hoe vernuftig dat in elkaar zijt Veel technologische ontwerpen zijn nageaapt uit de natuur. Echt gemaakt door een grote intelligentie. Ook dat een babytje geboren wordt uit een eicel en een zaadcel, en hoe bijzonder die ontwikkeling is.
De afstand tussen de zon en de aarde bijvoorbeeld, als die ook maar een minitueuze fractie verder of dichterbij had gestaan was er geen leven mogelijk geweest op aarde.
Ook staan er veel voorbeelden in van God en Jezus in de bijbel. Je ziet hierin veel voorbeelden dat God liefde is, het beste met ons voorheeft, een heel rechtvaardige rechter is, oneindig veel geduld heeft en heel laagdrempelig is. Jezus was Gods eerste schepping. Jezus heeft daarna als een meesterwerker naast God geholpen met de schepping, en hij was altijd vrolijk voor gods aangezicht. Jezus heeft in zijn tijd op aarde ook veel van zijn eigenschappen laten zien. Bijvoorbeeld als hij moe was dan had hij alsnog alle tijd voor de mensen, hij was nederig en bescheiden (waste de voeten van zijn discipelen bijvoorbeeld) maar durfde ook onrecht aan te pakken (handelaars in de tempel). Ook toonde hij heel veel mededogen voor persoonlijke situaties.
Een van de oorzaken waarom het tegenwoordig voor veel mensen moeilijk is om God te leren kennen, is omdat Gods naam steevast uit de bijbel geschrapt wordt. Een God zonder naam met alleen een titel is onbenaderbaar, mysterieus en afstandelijk. Terwijl hij dat zelf niet wil. Hij zegt zelf, zoek mij want ik ben niet ver van je. En jezus zei in het modelgebed: uw naam worde geheiligd. Dat was ook de reden dat Jezus naar de aarde kwam. Hoe kan die naam geheiligd worden als die niet uitgesproken wordt?
Als je in Genesis 2:4 kijkt bij de voetnoot in de statenvertaling bijvoorbeeld dan zie je dat dat de eerste tekst is waar de naam van God is weggelaten. Daar staat in de voetnoot dat overal waar je het woord HEERE ziet staan, dat je daar de letters JHWH moet lezen. Dat is het tetagrammaton uit het hebreeuws. Waarschijnlijk hebben hier met de klinkers het woord Jahweh of Jehovah gestaan. Het gebruiken van iemands naam maakt het al veel eenvoudiger om iemand te leren kennen.

Dus dat zijn enkele manieren om iemand beter te leren kennen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al ooit persoonlijk met de paus gesproken?
Betekent dat dat hij niet bestaat?
En als hij je ni antwoord: is dat omdat hij machteloos is of geen belangstelling heeft voor je? Of omdat je niet via de 'gebaande wegen te werk gaat?

Ik zou eens proberen te spreken met mensen die Jehovah als 'mijn Getuigen' uitzendt, en met wij Hij zijn naam verbindt in onze tijd, zoals Jesaja 43:10 aangeeft, en vervolgens diep nadenken, en God vragen stellen in harmonie met zijn wil en voornemens, en voor mezelf vaststellen of Hij dan ook blijkt te zwijgen.