W ie heeft ervaring met uitgesloten jehovahs getuigen?

Ik ben uitgelsoten en ben mijn vrienden en fam kwijtgeraakt een erg pijnlijk proces waar ik door moest.

Probeer mijn leven op de rails te krijgen maar dat valt niet mee want al die jaren wordt je geleerd dat de mensen buiten de organisatie verkeerde omgang is dus moet vertrouwen zien te krijgen in mijn medemens
Wie kan me helpen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je fam dat Al? Of willen ze nu niks meer met je te maken hebben?
En als ze het nog niet weten dan zou ik wel weer proberen om in contact met ze te komen.
Ik wens je heel veel sterkte en ben trots op jou!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja mijn fam weet het en hebben duidelijk te kennen gegeven dat ze niet meer met me om kunnen gaan want zo zijn de regels nou een maal al gaat het nog zo tegen hun eigen gevoel in befeel ist befeel

Het beste antwoord

Een moedige vraag om te stellen. in alle eerlijkheid: het antwoord ga je hier op GV niet vinden. uit een religieize stroming stappen of gezet worden zo hecht als de Jehova's kan exititeniele vraagstukken oproepen die je waarschijnlijk in "echt" contact met mensen moet aangaan.

een belangrijke vraag hierin is: heb je allen de Jehova's verlaten of ook het geloof in God. dit zijn namelijk 2 totaal verschillende situaties. ik neem aan dat er over het onderwerp genoeg te vinden is op internet, maar ik zou googelen daarop juist afraden. je gaat een proces in wat helaas niet zo simpel is als: we zijn er van af we gaan weer verder. als je uit een cultuur stapt kan dat heel onveilig en verwarrend voelen ook al zou je het niet eens zijn met de cultuur opzich.

ik hoop dat je een aanpreekpunt vind. misschien een pastoraal werker (stichting de driehoek bijvoorbeeld) als je nog wel iets wil met je geloof, of wellicht een pschycholoog als je ook van het geloof bent afgestapt. klinkt misschien heftig maar onderschat het proces niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Geen ervaring maar op deze site kun je veel info vinden: http://ex-getuige.eigenstart.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jarenlang het idee hebt ingetraind gekregen dat die mensen verkeerde omgang zijn, dan kost het waarschijnlijk even veel moeite om dat idee er weer uit te trainen. Uiteindelijk is het een kwestie van herhalen, herhalen, herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo moet dat moeite kosten?Ze is (neem ik aan) uit vrije wil eruit gestapt dus zag ze toch in dat het niet helemaal zuivere koek was...zoals geen 1 geloof zuiver is.
Ach ,ach wat dapper dat je deze keus gemaakt hebt. Dat zegt heel veel over hoe sterk je eigenlijk bent.
Voel je bevrijd ! Natuurlijk moet je nu weer een netwerk om je heen bouwen,natuurlijk voel jij je NU alleen.
Maar er zijn zoveel leuke dingen in dit leven. Ga na wat jou interesses zijn voer ze uit. Leef en haal alles uit jezelf wat je in je hebt.Op die manier kom jij heus de juiste mensen tegen. Mijn complimenten voor jou moedige keuze.
Ik heb in het verleden wel mensen gekend die uitgesloten zijn. Ik heb het als schandalig ervaren dat ze met de nek werden aangekeken. Dat heeft helemaal niets met het geloof te maken. Puh, Wees goed voor je medemens dan krijg je ook veel terug! Heel veel sterkte. Ik vind je zo dapper!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ inderdaad dapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 een heel mooi antwoord Josephina
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
josephina (3377)Ach ,ach wat dapper dat je deze keus gemaakt hebt. Dat zegt heel veel over hoe sterk je eigenlijk bent ja dat heb ik wel meer gehoord, maar dat je alles kwijtraakt inclusief een paar van de gedoopte kinderen is heel erg, maar wat nog erger is ? je zelf verlochen en kwijtraken al die leugens en verzinsels van hun slikken die de leiding voor je bedenkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja mhvdw dat is ook veschrikkelijk ik weet dat er veel verdriet is rondom families die hun kinderen daardoor kwijtraken. Dat geloof zo sterk kan zijn,dat je familie kwijt moet raken daardoor.Daar is een geloof niet voor bedoeld lijkt mij. Ik blijf het dapper vinden dat 1 iemand de keus maakt eruit te gaan.Je staat helemaal alleen.
kan me voorstellen dat het pijnlijk is maar, het feit dat ze buitensluiten zeg toch genoeg.
je bent vrij om te geloven of niet te geloven.
en daar zou je niet op gepakt moet worden.
je gaat met mensen om, om de persoon zelf en niet om wat iemand geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen,eindelijk een juk afgedaan.Wat heb je aan mensen al is het familie of vriend die je in de steek laten als je een andere opvatting hebt over geloven.Zie het als bevrijding.Genoeg mensen om mee verder te gaan.Gefeliciteerd.

Toegevoegd na 6 uur:
En Ja ik heb ervaring met iemand van de familie die jehova is.Heb ze dan ook in geen 35 jaar gezien.Alleen als ze in de knijp met geld zaten kwamen ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kben n goede kennis kwijtgeraakt die bij Jevoha's getuigen is gegaan. En ik kan alleen maar zeggen GOED ZO!! Wees jezelf,doe leuke dingen maar laat je vooral nooit meer ompraten!! Als t je allemaal nt lukt zou je evt.naar een maatschappelyk werker kunnen gaan. HEEL VEEL STERKTE !!!