welke datum is de geboortedatum van Maria de moeder van GOD?

Toegevoegd na 1 uur:
Inderdaad het moet zijn MARIA DE MOEDER VAN JEZUS.God had geen moeder het schijnt.

Toegevoegd na 1 uur:
Het moet toch zijn de moeder van God

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
3K

Antwoorden (11)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 8 december onbevlekt ontvangen, op 8 september geboren
Paus pias de 9e ,na een intervieuw met maria. Heb je ooit zulke onzin gehoord,als datgene wat de katholieke kerk verkondigt? Zij heeft toen verteld,dat ze op 9 sept, geboren is,dat kon ze zich nog goed herinneren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry,ze had zich toch vergist,het moet 8 sept. zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus de moeder van God, die is de schuld van alles... Tjee dat ik daar nog nooit zelf op gekomen ben... Dankje voor deze simpele oplossing voor alles...

ZIJ heeft het gedaan... de moeder van God...

Als God alles is dan kan God geen begin en einde hebben, want in de verzameling van alles zit ook een begin en een einde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke datum is de geboortedatum van Maria de moeder van GOD?
Dit was toch de vraag? Hoop dat er nog iets uitgevonden wordt dat je een antwoord kan geven voordat de vraag wordt gesteld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzinantwoord meneer xINIx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Visser: maar geen antwoord op de vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaaaaag
Maria werd precies 1 jaar voor haar eerste verjaardag geboren ;-)

Haar geboortedatum schijn inderdaad 8 september te zijn.

Over de naamgeving moeder van God vond ik nog het volgende:

Het feest van de H. Maria, Moeder van God (Sanctae Dei Genetricis Mariae in het Latijn) is een hoogfeest binnen de Katholieke Kerk dat valt op 1 januari, de octaafdag van kerstmis. Het is een van de verplichte feestdagen. Op die dag viert de Kerk dat Maria, uit wie Jezus werd geboren, waarachtig moeder van God is (Theotokos). Voor het Tweede Vaticaans Concilie werd dit feest de Besnijdenis van de Heer genoemd. Traditionalisten gebruiken nog steeds deze benaming voor het feest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals eerder gezegd: 8 september.

Ze was echter niet d emoeder van GOD, maar baarde de zoon van god.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maria (Jezus’ moeder)
De door God uitgekozen en hooglijk begunstigde vrouw die Jezus baarde. Er worden in de bijbel nog vijf Maria’s vermeld. De hier bedoelde was een nakomelinge van koning David, uit de stam Juda, en een dochter van Eli. Wanneer zij voor het eerst in de bijbel wordt genoemd, is zij verloofd met Jozef, die ook uit de stam Juda en een nakomeling van David was.

Was Maria de Moeder van God?
De engel die haar over de komende geboorte inlichtte, zei niet dat haar zoon God zou zijn. Hij zei: „Gij zult zwanger worden en een zoon ter wereld brengen, die gij de naam Jezus moet geven. Hij zal groot zijn en Zoon van de Allerhoogste genoemd worden. . . . Ook zal wat ter wereld wordt gebracht heilig genoemd worden, Zoon van God.”
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus de zoon van God en God de vader zijn allebei God.

Dit is het belangrijkste punt waarover de kerkruzie ging en op basis waarvan de Orthodoxe kerk zich heeft afgescheiden (na excommunicatie van elkaars pausen etc.)

In de Nederlandse geloofsbelijdenis staat:
Wij geloven allen met het hart en belijden met de mond, dat er één God is, een geheel enig en éénvoudig geestelijk wezen

Dat is dan ook wel een heel erg compromis: Jezus was in het oorspronkelijke geloof geen deel van God, maar een profeet, dus als Mohammed t.o.v. Allah. De eerste RK leden hadden het er al moeilijk mee dat je voor het krijgen van een kindje moet wippen. (Wippen was zeer vies). Dus hebben ze dat eruit geredeneerd. De meeste godgeleerden waren het daarmee niet eens, maar de RK kerk heeft met veel geweld haar zin doorgedreven

Toegevoegd na 57 seconden:
Maria is niet jarig geweest sinds ze onbevlekt zwanger werd .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feest van de H. Maria, Moeder van God (Sanctae Dei Genetricis Mariae in het Latijn) is een hoogfeest binnen de Katholieke Kerk dat valt op 1 januari, de octaafdag van kerstmis. Het is een van de verplichte feestdagen. Op die dag viert de Kerk dat Maria, uit wie Jezus werd geboren, waarachtig moeder van God is (Theotokos). Voor het Tweede Vaticaans Concilie werd dit feest de Besnijdenis van de Heer genoemd. Traditionalisten gebruiken nog steeds deze benaming voor het feest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is 'Maria de moeder van Jezus' of anders in de Rooms-katholieke Kerk en de Oosters-orthodoxe Kerkmoeder 'Moeder Gods'. Wat wil zeggen een goddelijke moeder. Ze is namelijk niet de moeder van God. Maar van Jezus.

De geboorte van haar word jaarlijks gevierd op 8 september. Ik kan geen officiële bronnen vinden dat dit ook werkelijk haar geboorte dag is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet bekend.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle datums die genoemd worden, zijn slechts speculaties en niet op waarheid berust.
Nergens in de Bijbel word de geboortedatum van Maria genoemd.
De geboortedatum en eventueel het vieren daarvan, had geen enkele belangrijke betekenis voor de in de Bijbel genoemde personen, die leefden naar Gods regels.
De enige 2 keren dat er over verjaardagen word gesproken zijn in het geval van Farao (iemand terechtgesteld) en Herodes (Johannes werd onthoofd op het feest).
De Prediker schrijft in zijn boek dat de dag van iemands dood belangrijker is dan die waarop hij is geboren. (Prediker 7:1,2)
Ook Job deed een belangrijke uitspraak: Hij hoopte dat de dag waarop hij geboren was nooit gezegend zou worden.
(Job 3:3)
Aan het eind van je leven word bepaald als je het goed gedaan hebt of niet.
Het vieren van verjaardagen heeft geen Bijbelse ondersteuning, dus ook niet voor Maria.