is de Talmoed haatdragend tegen christenen,Atheïsten en moslims?

op site's zoals deze:

http://mijnnieuwsarchief.wordpress.com/artikelen/citaten-uit-de-talmoed-het-heiligste-boek-der-joden/

staan passages uit de Talmoed die haatdragend zijn tegen Christenen,Atheïsten en Moslims. Kan iemand mij vertellen of dit waar is of is dit bedacht om haat tegen het Jodendom te creëren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Natuurlijk is dat niet waar, maar zijn tekstgedeelten uitgeselecteerd om daarmee te insinueren dat het in die richting zou zijn bedoeld. Geen enkele godsdienst roept op tot het dragen van haat. De kern is juist vooral naastenliefde, rechtvaardigheid, verdraagzaamheid, en net zo goed zijn voor een ander als voor jezelf. Pas dan kan een gelovige rekenen op een aangename toekomst. Zelf denk ik dat de duivel de mensen die zulke artikelen op internet plaatsen daartoe aanzet...

De Talmoed, de Koran en het oude en nieuwe testament,kennen geen haatdragende teksten tegenover andere religies wanneer ze in de hele passages worden weergegeven. Vaak haalt men er korte stukjes/zinnen uit zodat de teksten overkomen als haatdragend of beledigend naar anderen. Daarnaast kun je ook weer die hele passage niet als afzonderlijk onderdeel goed beoordelen maar aan de hand van andere teksten in de Talmoed.Dit geldt ook voor alle andere religieuze geschriften.

De Talmoed is opgeschreven tussen 200 na .chr. en 500 na chr.. Er KAN dus niets haatdragends over moslims in staan omdat Mohammed nog niet eens geboren was. Toegevoegd na 8 minuten: Ik denk dat je de Midrasj bedoelt. Inderdaad, daar staan dit soort teksten in. Je moet ze echter wel zien in hun historische context. En dat is een geschiedenis van uitsluiting, discriminatie en vervolging door (vele) aanhangers van het christendom. Het zal me wel weer minduimpjes opleveren, maar deze citaten hebben parallelen in Islamitische geschriften. En dat is niet raar als je kijkt naar het gebied waar de Islam is ontstaan. Daar waren vele joodse gemeenschappen en Mohammed trouwde met een Joodse weduwe. Dat maakt kruisbestuiving onvermijdelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100