In welke religie wordt god goed omschreven?

Toegevoegd na 1 uur:
Met omschrijven bedoel ik wat god is.

In welke religie wordt over hem verteld wat hij is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met goed omschreven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je zijn 'uiterlijk' goed omschreven??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met omschrijven bedoel ik wat god is. In welke religie wordt over hem verteld wat hij is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Griekse mythologie is het simpel: je had stervelingen en onsterfelijken. De onsterfelijken waren goden of god-achtig (zoals de titanen). Simpel dus: onsterfelijk en sterfelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel in religie.
Niet in mythologie :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goden van de Griekse mythologie werden doorgaans aanbeden in de dagelijkse Griekse religie. De mythen dienden als achtergrondverhalen van de goden. Je gaat immers geen godheid aanbidden als je niet weet wie die god is en wat zijn specialiteit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vraag gaat over god en niet over goden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vroeg god, en niet God.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
god= alle (mannelijke) goden in het algemeen, God = de Vader van een monotheistische religie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde met god God in Christendom, Islam, Jodendom en Sikhisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Er staat wel ergens in Genesis beschreven dat God Adam heeft gecreeerd naar zijn evenbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zo beperkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je anders wel erg lang bezig bent met een antwoord formuleren. En omdat God heel anders is dan EEN god in het Hindoeïsme, misschien?

Het beste antwoord

In Sikhism wordt god omschreven.

Bekijk dit hier in staat wat god is.
http://www.youtube.com/watch?v=0xEKlBKB7s8

vahuguru betekent god.

Toegevoegd na 25 minuten:
Het is in het Engels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

God is in Islam zo omschreven dat het het mooiste is wat je ooit zal zien. Hem zien is dan ook het grootste genot wat je in de Hemel zal meemaken. Hij is trouwens niet het evenbeeld van de mens wat in de bijbel ooit veranderd is door mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet te controleren want geen (levend) mens heeft hem ooit gezien. Dus niemand weet wat een juiste omschrijving zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere religie weet zijn God in heilige schriften te omschrijven.

Of je nou de Koran of de bijbel openslaat, de Tenach of de Veda's: Elke religie weet zijn God (of Goden!) nauwkeurig te omschrijven, zelfs qua uiterlijk (kijk bv eens naar het Hindoeisme)

Kortom: Een omschrijving van het begrip 'God' is in vele verschillende religies terug te vinden via de heilige schriften die voor die religie gelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
christenen geloven dat de bijbel is geinspireerd door God JHWH. Dat wil zeggen dat Hij door God zelf is geschreven op een wijze zoals een directeur een brief laat schrijven door zijn secretaresse.
Het is dus niet de christelijke religie die God omschrijft, maar God zelf. ;-)
Dit maar even ter aanvulling. ;-) Een + voor je laatste zin. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet elke christen gelooft dat. Er zijn er ook die het wat realistischer bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een christen zal zonder twijfel het Woord van God als geinspireerd aannemen zoals beschreven in onderstaande link: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=2+Timote%FCs3%3A16&id42=1&id18=1&id47=1&id17=1&l=nl&set=10 Zij stemmen in met de woorden van Jezus die zegt: Uw Woord is de waarheid. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Christenen die ik ken, zijn inderdaad wat realistischer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat neemt niet elke christen zo letterlijk Amadeus. Die passage is de bekende cirkelredenering: "De Bijbel is de waarheid, want zie, het staat in de Bijbel dat het zo is!" Sommige christenen zien dat heus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die christenen zijn dus volgelingen van Jezus ?
Waarop is het christelijk geloof gebaseerd ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tada, we zijn weer verzand in "mijn geloof is beter dan het jouwe". Hou daar toch eens mee op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk jij nu werkelijk dat een christen de bijbel als waarheid aanvaard omdat het in de bijbel zelf staat ? ;-) Een beetje kort door de bocht niet ?
Jou zogenaamde "cirkelredenering " houd volgens mij geen steek. ;-) Uit jou reacties vermoed ik dat je weinig van het christelijk geloof begrijpt, laat staan een relatie hebt met de Ware God JHWH . ;-) Mijn 2 vragen zijn niet opgeworpen om aan te tonen dat mijn geloof beter zou zijn, laat dit oordelen over aan degene die volgens de bijbel de macht daartoe heeft aub. ;-) Het gaat mij niet om beter/slechter of juist/ niet juist,
maar wat ik wel van sommigen merk is , dat zij mensen die oprecht geloven, in dit geval in God/de bijbel, nogal belachelijk willen maken. En dat is een spijtige zaak. ;-) En je hebt gelijk, laten we ophouden met zinloze discussies. Groetjes, amadeus. ;-)
Niet in specifiek in 1 religie, maar wel in de vele mystieke stromingen binnen religies, of ze nu joods, christelijk, islamitisch of hindoeïstisch zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal je vraag van uit de Qur'an een overlevering van de islam beantwoorden. Persoonlijk vind ik dit de mooiste omschrijving.Helaas kan ik maar 2500 tekens gebruiken...

Allah is de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle. Degene Die Zijn dienaren meer barmhartig is dan de moeder voor haar kind. Er is geen enkele gunst, of het is door de Barmhartigheid van Allah. En geen kwaad wordt verdreven, of het is door de Barmhartigheid van Allah. Hij heeft Zichzelf de Barmhartigheid voorgeschreven, en Hij is de Meest Barmhartige der barmhartigen. Zijn Barmhartigheid heeft Zijn Woede overwonnen.
Allah is de Vergevensgezinde. Degene Die de zonden vergeeft, hoe groot deze ook zijn. Degene Die de gebreken verbergt,hoe veel deze ook zijn.

Hij-Verheven is Hij-zegt:
"O zoon van Adam, voorwaar,zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar gedaan hebt, zonder hier naar om te kijken.O zoon van Adam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt,dan zal Ik je vergeven. O zoon van Adam,al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving."

Allah is de Bezitter van de hemelen en de aarde en al wat erin zit. Hij heeft geen partner in Zijn Koninkrijk en geen helper. Hij heeft de hemelen en alles wat zich hierin bevindt, en de aarde en alles wat zich hierop bevindt aan zeeën, bergen en bomen,dat alles en wat zich tussen de hemelen en de aarde bevindt heeft Hij geschapen in zes dagen, en geen enkele vermoeidheid heeft Hem getroffen. Jij ziet in de schepping van Allah geen onevenwichtigheid of tegenstrijdigheid.

Allah is de Alwetende, de Kenner van het verborgene en het openbare. Hij weet wat er op aarde en in de zeeën is. Geen blaadje valt van een boom, of Hij weet het. Hij weet wat jouw ziel jou influistert, voordat jij er over spreekt.Hij is de Waker over jou in elke situatie, op elke plaats en elk tijdstip. Geen atoom blijft voor Allah verborgen op aarde, noch in de hemel. Hij weet wat er was,wat er zal komen en wat er niet is geweest, als het zou zijn, hoe het zou zijn. Allah is de Heilige Die Vrij is van elke tekortkoming en elk gebrek. Niemand van Zijn schepsels lijkt in enig opzicht op Hem. Hij is Volmaakt in al zijn Eigenschappen. Geen verstand kan Hem bevatten en geen hart kan een voorstelling van Hem maken. Niets is zoals Hij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op zoek bent naar de substantie of uiterlijke verschijning God, ben ik bang dat je helaas teleurgesteld zal wordtden.

In allen Heilige geschriften staat namelijk dat God op geen wijze afgebeeld mag worden (niet dat sommige stromingen hier zich ook maar iets van aantrekken en laten hun fantasie aardig op hol slaan: Volgens Da Vinci zou God eruit hebben gezien als een gespierde blanke atleet met een baard, wat natuurlijk onzin is, want anders hadden ze hem allang wel op zijn wolk met spijs en ambrozijn, omringt door engelen, zien zitten met een Hubbe-telescoop o.i.d.).

God word in de drie monotheïstische godsdiensten (ervan uitgaande dat je dat bedoeld en niet de aziatische religies als boeddhisme (die trouwens geen enkele God centraal heeft staan) en het Hindoeïsme, en de kleine volksreligies)
beschreven zoals hierboven staat; liefdevol, vergevend, rechtvaardig, overweldigend. Een substantie als een lichaam(svorm) komt niet ter sprake tenzij er een natuurelement in verweven zit. Tegenwoordig wordt vooral van deze eigenschappen uitgegaan en is de katholieke Da-Vinci-God, net als de egyptische, griekse en romeinse goden, naar de achtergrond verdwenen.

God is dus een substantieloze (energie)bron met heel belangrijke moralistische eigenschappen. Zonder daadwerkelijk een uiterlijk.

Dit betekend niet dat je God niet kunt vinden in uiterlijkheden, want het tegenovergestelde is het geval: God kun je vinden in.. hoe zal ik het zeggen.. Een lach, bijvoorbeeld, of in een zware onweersbui.. in de band tussen moeder en kind, in muziek, noem maar op. Je moet alleen je ogen kunnen open voor deze bijzonder 'magische' dingen.