wat eten ze met pesachmaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
........."ZE" Wie of wat zijn ze?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gei die het pesach maal nuttigen DEUH

Antwoorden (3)

In ieder geval ongedesemd brood. Zoek anders even op pesachmaal recept of iets dergelijks, dan vindt je tonnen gerechten die gepast zijn bij het pesachmaal. Succes en...smakelijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een seidermaal bevat veel symbolische elementen. Zo is er een ei, een stukje mierikswortel, wat peterselie, radijs en een mengsel van appel, rozijnen en kruiden (charoset genaamd). Verder staat er een bakje zout water en liggen er drie matzes, van elkaar gescheiden door een matzekleedje naast de schotel.

•De mierikswortel, ook wel het bittere kruid genoemd, herinnert aan het bittere slavenbestaan in Egypte.
•De peterselie en de radijs staan voor lente, vruchtbaarheid en hoop voor de toekomst. Ze worden gedoopt in het zoute water (de tranen van Israël).
•De kleur van het mengsel van appel en rozijnen doet denken aan de klei waarvan de Israëlieten als slaven tegels moesten bakken.
Amadea
12 jaar geleden
Bij het eten van het pesachmaal mogen alleen levensmiddelen zonder gist gegeten worden.
De voornaamste ingredienten van dit maal bestaan uit:
Een botje met een beetje vlees - ei - mierikswortel of chèrèt - radijs en een speciale wijn van gemengde vruchten en specerijen.
Dit alles volgens voorschrift gerelateerd aan de bijbehorende symboliek.