Er zijn een aantal mogelijkheden voor oude, niet te repareren exemplaren van de H. Qur'aan:
- Begraven, hoewel dit op weerstand kan stuiten, omdat het in aarde gelegd wordt;
- Verbranden, hoewel dit op weerstand kan stuiten, omdat vuur de straf van de hel is;
- In water leggen, hoewel dit op weerstand kan stuiten, omdat anderen het weer uit het water kunnen halen en er alsnog iets vreemds mee doen;
- Op een verlaten plek leggen, een korangraf, hoewel dit op weerstand kan stuiten, omdat anderen het weer kunnen vinden en er alsnog iets vreemds mee doen.
Verbranden van een exemplaar van de H. Qur'aan kun je vergelijken als het verbranden van een oude, Nederlandse vlag. Verbranden in het openbaar is respectloos, maar bij een versleten vlag wordt het discreet gedaan.
Verbranden door niet-moslims tussen ander afval wordt dus als respectloos opgevat.
Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens, dat wordt ook met blaadjes gedaan waar stukjes van de H. Qur'aan op staat.
Bedenk me opeens dat bij een islamitische organisatie waar ik werk het papier grondig verscheurd wordt om het vervolgens te recyclen middels oudpapierinzameling. Het verscheuren wordt gedaan, zodat de tekst niet meer herkenbaar is en niet misbruikt kan worden. Deze vijfde manier is bij mijn weten niet te herleiden tot tradities binnen de islaam.