Waar komen de "nieuwe" zielen vandaan bij reïncarnatie?

Over het algemeen komen er meer mensen/dieren bij, dan dat er dood gaan. Waar komen dan de "nieuwe" zielen vandaan?

Alle zielen zijn immers al "in gebruik".

En hoe zou het gaan als het andersom is? Wat gebeurt er dan met de bestaande zielen die op dat moment niet op aarde zijn? Bijvoorbeeld bij een (natuur)ramp gaan er in korte tijd veel mensen/dieren dood, komen die zielen in een "wachtrij" voor een nieuw leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar baseer je het op dat er meer mensen/dieren bijkomen dan er dood gaan? Goed, van mensen is het duidelijk. Maar is het zo dat er ook meer dieren bijkomen dan weggaan, of juist andersom?
Ik bedoel als er 1000 olifanten bijkomen en 3000 mieren weggaan, lijkt het voor ons alsof er steeds meer dieren zijn, terwijl er in feite een boel zijn verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom ook andersom gevraagd, wat gebeurt er dan met de "bestaande zielen".

Het beste antwoord

Je vraag heeft het antwoord eigenlijk al een klein beetje in zich he ?? Er zal vast wel iemand een leuke draai aan kunnen geven, maar uiteindelijk is het natuurlijk allemaal een kwestie van geloven, en voor geloven heb je geen bewijzen, aannemelijkheden of overtuigende argumenten nodig. Alle feiten die je noemt zijn voor de doorsnee niet-gelover al voldoende om ook geen enkele aanleiding te zien voor het eventuele geloof in reincarnatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, een stuk beter dan mijn sarcastische antwoord dat ik in me hoofd had :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest ook wel een klein beetje op mijn tong bijten, hoor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er zelf niet in maar de vraag kwam in mij op bij een eerdere vraag over reïncarnatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die jammer genoeg verwijderd is net voor ik mijn antwoord klaar had...of net daarna.
Cryofiel
14 jaar geleden
Goed antwoord weer, Marleen. Als je in reïncarnatie gelooft, kun je net zo goed meteen in alles geloven. In dit geval zou je kunnen geloven dat er een grote "voorraad" aan zielen is. Die mogen/moeten omstebeurt incarneren. Vroeger, toen er weinig mensen waren, mocht je lekker lang in het Nirvana zijn, en hoefde je pas na honderden jaren weer naar de aarde. Nu ben je nog maar nauwelijks boven, en moet je alweer terug naar de aarde omdat de voortplantingsdrift zich weer eens niet heeft kunnen inhouden. Zucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk het enigste goede antwoord op deze vraag! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand weet of het een goed antwoord is. Ik vind het in ieder geval wel het beste antwoord! +10

Andere antwoorden (5)

Er zijn geen nieuwe zielen, die waren er nooit en zullen er nooit komen... Je weet niet eens wat ziel is, ziel is bezieling... En elk lichaam krijgt een bezieling, anders wordt het onbezield geboren... Dus bezieling is een natuurproces dat altijd opgaat... Zo lang er lichamen gevormd, samengesteld kunnen worden, wordt het bezield...

Je vraagt toch ook niet hoe kan het dat er steeds lichamen bij komen, dat is veel meer een worden dat jouw vraag van die zielen... Maar is er weer een lichaam gemanifesteerd, dan is de bezieling evident...

En die bezieling verdwijnt meteen als iemand sterft... Heb je nooit een dode gezien, leek die op de persoon daarvoor, nee dat is anders, want de bezieling maakt de mens levend, en die is weg... Vandaar... En die bezieling gaat nergens heen die stopt gewoon... Dus er loopt niets door...

De mind moet tellen en rekenen, het bestaan maalt niet om de mind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord! +1
Ik heb ooit eens gehoord en gelezen dat zielen zich kunnen delen.
Dat deze twee zielen zich vroeger of later weer willen terugvinden om weer compleet te zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
En andersom, stijgen sommige zielen door en komen niet meer terug in een menselijke gedaante.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag. Maar ook een moeilijke vraag. Waar nieuwe zielen vandaan komen weet ik niet.
Maar dat alle zielen 'ingebruik'zijn, dat geloof ik niet. Uit boeken die ik hierover gelezen heb blijkt dat zielen vaak een hele tijd 'aan de andere kant' blijven, of hoe je dat ook noemen wilt. Er bestaat geen wachtrij, zielen besluiten zelf wanneer het tijd voor hen is om weer terug te keren.
Het begrip tijd is in het Universum sowieso heel anders dan hier op aarde, tijd zoals wij dat hier kennen schijnt daar niet te bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! +1
Los van het feit, dat er geen ziel is, zou er geen gebrek zijn, want als die er wel zou zijn, dan hak je een bestaande ziel in 2 stukken ('zielsplitsing' heet dat) en je kan weer een tijdje vooruit. Ik neem niet aan, dat een Nederlands kind een chinese ziel kan hebben: incompatible. Natuurlijk staan ze in de wachtrij: net als documenten bij een printer. De paus heeft een programma, waarmee hij alle zielen in de wachtrij kan verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet grappig want nogal racistisch -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen serieus antwoord kan geven, laat de vraag dan voor wat het is. -1
Er zouden naast de aarde best nog anderen plekken kunnen zijn waar de ziel naar toe kan gaan.

Daarnaast denk ik ook dat er ook zielen zijn die mensen hier begeleiden, en ik geloof dat je naar elk moment in de tijd kan als ziel (je vorige leven zou dan dus in onze toekomst kunnen liggen).
Zielen zijn niet op dezelfde manier aan tijd gebonden zoals wij (onze lichamen) dat zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mooi antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vond ik ook, ik had je ook al een plusje gegeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord, dankjewel! +1