waar in de bijbel staat het begin van de ballingschap naar babel?

ik moet een werkstuk maken en ik weet niet precies waar in de bijbel je het begin van de ballingschap naar babel vindt! gr. mark

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Antwoorden (5)

in het oude testament, Boek Ezra
in het nieuwe testament komt geen enkele verwijzing voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het boek Daniël.
Daniel is een van de joden die naar babel moet. Je ziet zijn leven in babel. In het einde van het bijbelboek trekken de joden weer terug naar hun eigen land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dit antwoord is correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet hoe iemand hier een 'min' voor kan geven. Dit is een goed antwoord.
Het werd voorzegt door de profeet Jesaja tegen koning Hizkea.

5 Toen zei Jesaja tegen Hizkia: ‘Luister naar wat de almachtige Heer te zeggen heeft: 6 Er komt een tijd dat al uw paleisschatten, alles wat uw voorouders tot nu toe hebben vergaard, zal worden weggesleept naar Babel. Niets zal er achterblijven, zegt de Heer. 7 Sommigen van uw bloedeigen zonen zullen worden weggevoerd om dienst te doen aan het hof van de koning van Babel.’

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jesaja39%3A3-7&id17=1&l=nl&set=10

Hoe het in vervulling is gegaan kan je hier lezen:

2 koningen 24: 18 tot 25:30

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=2+Kon+24%3A18-25%3A30&id17=1&l=nl&set=10
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(2 Koningen 24:12) .... Uiteindelijk ging Jo̱jachin, de koning van Ju̱da, uit tot de koning van Ba̱bylon, hij met zijn moeder en zijn dienaren en zijn vorsten en zijn hofbeambten; en de koning van Ba̱bylon nam hem ten slotte [gevangen] in het achtste jaar dat hij koning was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het Bijbelboek 2 Koningen wordt in de hoofdstukken 24 en 25 uitgebreid hierover verteld. Daarin kun je lezen dat de deportatie van de inwoners van Jeruzalem naar Babylon (oftewel Babel) eigenlijk in twee etappes gebeurde.

Natuurlijk moet je ook het boek Daniël lezen. Daniël maakte het zelf allemaal mee.
Bronnen: