Wie was de eerste persoon die volgens de bijbel is gestorven? Was het Jezus?

Weet jij het antwoord?

/2500

De allereerste persoon die is gestorven? Volgens de Bijbel was dat Abel, een zoon van Adam en Eva. Zijn broer Kain heeft hem vermoord.

Volgens het oude testament waren de eerste mensen Adam en Eva, de zonen heetten Kaïn en Abel. Kaïn vermoordde Abel, dus neem ik aan dat Abel de eerste dode was volgens de Bijbel. Jezus komt pas véél later in de Bijbelse geschiedenis voor, dus hij was dat zeker niet.

Nee , in het oude testament , sloeg kaïn , Abel z'n broer dood ! Dit waren zoons van Adam en Eva . Jezus , komt pas , in het nieuwe testament , ja je zou kunnen zeggen dat bij de geboorte van Jezus het nieuwe testament begint , maar ook mogelijk pas bij het sterven van Jezus de christelijke religie begint .

Volgens de bijbel is de eerste die sterft ook de eerste die vermoord wordt. Tevens is dit de eerste religieuze moord (niet de laatste helaas). Zijn naam was Abel.

Ik kan me voorstellen dat het best verwarrend is als je niet zo thuis bent in de bijbel, maar je hebt twee testamenten. Het oude(ook wel genoemd: eerste) en het nieuwe(of tweede) testament. Het oude (zoals de naam al doet vermoeden) kwam eerst. Hierin wordt gezegd dat Adam en Eva, de eerste mensen, (ten minste) twee zonen kregen. Kaïn en Abel. Kaïn was jaloers op Abel, en vroeg hem mee te gaan het veld in, daar sloeg hij Abel dood. Naast Adam, Eva, Kaïn en Abel (en eventueel andere kinderen van Adam en Eva, waar in de bijbel niets over wordt gezegd) leefden er toen nog geen mensen op aarde. Abel zal dus wel de eerste persoon moeten zijn geweest die is gestorven. (Andere kinderen van A/E waarover de bijbel niet verteld zijn dan waarschijnlijk nog niet overleden, omdat mensen in die tijd heel oud werden) Jezus kwam pas in het Nieuwe Testament, daarvoor waren er dus al heel veel mensen geweest, en dus ook al heel veel gestorven. Ik hoop je vraag een beetje te hebben beantwoord.