Wie was de eerste persoon die volgens de bijbel is gestorven? Was het Jezus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus kwam pas in deel 2 van de bijbel kijken. Het eerste deel, de Thora of ook wel het oude testament genoemd, staat al barstens vol met dood en verderf.
Tegen de tijd dat Jezus er aan moest geloven waren er al hele mensen massa's geslachtofferd...
http://www.straatbijbel.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdiep je eerst in de materie voor je een vraag stelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad... lees hem eens en je hoeft een stuk minder vragen te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mokum: Ik had al een reactie getypt, maar toen bleek die bijna hetzelfde te zijn als de jouwe...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een gelovig persoon kan zeggen dat Jezus de eerste volmaakte persoon was die is gestorven, aangezien de rest van de mensheid zondig is.

Antwoorden (5)

De allereerste persoon die is gestorven? Volgens de Bijbel was dat Abel, een zoon van Adam en Eva. Zijn broer Kain heeft hem vermoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het oude testament waren de eerste mensen Adam en Eva, de zonen heetten Kaïn en Abel.
Kaïn vermoordde Abel, dus neem ik aan dat Abel de eerste dode was volgens de Bijbel.
Jezus komt pas véél later in de Bijbelse geschiedenis voor, dus hij was dat zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee , in het oude testament , sloeg kaïn , Abel z'n broer dood ! Dit waren zoons van Adam en Eva . Jezus , komt pas , in het nieuwe testament , ja je zou kunnen zeggen dat bij de geboorte van Jezus het nieuwe testament begint , maar ook mogelijk pas bij het sterven van Jezus de christelijke religie begint .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat deed God voordat hij de de aarde, dieren en mensen heeft geschapen? Was hij er al?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik , heb hier geen Antw: op . Ja de sterren en planeten , waren voor de aarde geschapen (gecreëerd ) . Maar het blijft voor ons mensen een niet begrijpelijk wonderlijk verhaal , ja daarom heet het geloof .
Volgens de bijbel is de eerste die sterft ook de eerste die vermoord wordt. Tevens is dit de eerste religieuze moord (niet de laatste helaas).

Zijn naam was Abel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het best verwarrend is als je niet zo thuis bent in de bijbel, maar je hebt twee testamenten. Het oude(ook wel genoemd: eerste) en het nieuwe(of tweede) testament.
Het oude (zoals de naam al doet vermoeden) kwam eerst. Hierin wordt gezegd dat Adam en Eva, de eerste mensen, (ten minste) twee zonen kregen. Kaïn en Abel. Kaïn was jaloers op Abel, en vroeg hem mee te gaan het veld in, daar sloeg hij Abel dood.
Naast Adam, Eva, Kaïn en Abel (en eventueel andere kinderen van Adam en Eva, waar in de bijbel niets over wordt gezegd) leefden er toen nog geen mensen op aarde. Abel zal dus wel de eerste persoon moeten zijn geweest die is gestorven. (Andere kinderen van A/E waarover de bijbel niet verteld zijn dan waarschijnlijk nog niet overleden, omdat mensen in die tijd heel oud werden)
Jezus kwam pas in het Nieuwe Testament, daarvoor waren er dus al heel veel mensen geweest, en dus ook al heel veel gestorven.
Ik hoop je vraag een beetje te hebben beantwoord.