Waarom verrade Petrus Jezus?

Ik herinner me een keer van een bijbelverhaal dat ik op de basisschool hoorde dat Petrus Jezus verrade maar waarom deed hij dat?
Jezus had tog zoveel voor hem gedaan dat hij tog zijn leven voor hem zou moeten geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Petrus heeft Jezus niet verraden, het was Judas die de kus des verraad gaf. Petrus heeft na de gevangenneming van Jezus tot driemaal toe gelogend dat hij Jezus kende, iets wat Jezus tijdens het laatste avondmaal bekend voorspelde.

Omdat er erg veel geld op zijn hoofd stond. Hij werd gezocht maar niemand kon hem pakken, dus er werd een groot bedrag op zijn hoofd gezet.

Petrus heeft nooit Jezus veraden,dit was Judas. Petrus heeft wel Jezus verloochend. Dat was omdat hij zelf bang was gearresteerd te worden. Lees dit in het evangelie van Mattheüs 26:69-75

Petrus verrade Jezus niet hoor, dat was Judas, Petrus zei wel dat hij niet bij Jezus hoorde toen hem dat gevraagt werd, hij ontkende dat hij Jezus kende, Judas verrade Jezus door hem een kus te geven en toen wisten ze wie zij gevangen moesten nemen. Daar na werd Jezus veroordeeld en aan het kruis gehangen en toen is hij gestorven, maar gelukkig later weer opgestaan.

Judas had Jezus verraadde, hij zei tegen de vijanden van Jezus dat hij Jezus een kus zou geven op de olijfberg zodat ze zeker wisten dat het Jezus was, in ruil daarvoor kreeg Judas geld