Waarom geloven mensen in goden?

Veel mensen over de gehele wereld geloven in verschillende goden, dus hebben ook een soort andere geschiedenis natuurlijk, de nederlanders zijn vaak christen, dus we leven in 2012, maar in china leven ze in 5000 nog iets! Waardoor zou dit komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/geloven-mensen.10397

Het beste antwoord

geloven is van oorsprong ontstaan uit een verklaring voor verschijnselen die men niet begreep. eerst de natuurgoden voor wind, vuur, bomen etc. later kwamen er ook nog goden voor de andere zaken bij zoals de liefde en de handel.
in de middeleeuwen was het leven voor de gewone man een hel en kom hij door het geloof wachten op een beter hiernamaals. dit zie je in oorlogen ook weer terug komen.

momenteel zie je een grote groep mensen uit de kerk stappen. een andere groep zoekt juist toenadering. dit komt doordat het leven voor veel mensen moeilijk is. er wordt veel van ze verwacht en ze kunnen niet of moeilijk meekomen in de maatschappij. eenzaamheid en isolement versterken dit gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het niet beter kunnen zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje! goed uitgelegt !