Dat is niet zo eenvoudig te zeggen, want er zijn nogal wat hindoes die niet allemaal dezelfde visie op het leven hebben.
Gemeenschappelijk hebben ze dat ze menen dat de ziel van een mens na de door reincarneert in een ander menselijk lichaam, een dier of zelfs een plant. Dat hang af van je daden in je leven (karma). Hindoes vereren heel veel verschillende goden. die eigenlijk gedaanten zijn van één god, Brahma.

Maar het Hindoeisme is te gevarieerd om daar iets heel algemeens over te kunnen zeggen.

Toegevoegd na 2 uur:
door=dood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Levensvisie van Hindu is dat Hinduwoordje is verzonnen. Dit lichaam is illusie oftewel Maya of modder stof. We zijn spirituele ziel of Atma. Dit is echt kennis oftewel Veda. Levensvisie: Echte Dharmik of Sadhu of Vaisnava of Brahman die de Geschriften heeft bestudeerd ziet elk levend wezen gelijk als deeltije van de allerhoogste.
Lees boeken van Jagat Guru Srila Prabhupada en realiseer jezelf red jezelf.
Levensvisie: Streef naar kwaliteiten eigen te maken die staan beschreven in de Veda's voor perfect Gentlemen.
Iedereen strijd voor een bestaan we moeten eten drinken slapen verdedigen etc. Strijden houd op als je Krsnabewust wordt en Hare Krsna Mahmantra chant.
De boeken van Parbhupada zijn glashelder.
Mensen weten niet meer wie en wat ze zijn: ze denken ik ben Hindu Christen,Moslim Blank ,zwart ,chinee,nederlander: zie dat dit alles lichaamlijke conceptiies zijn: Door deze misvatting hebben ze altijd ruzie en willen ze hun eigen waardeloze speculative mening op tafel zetten.

Daardoor oorlog en machtsbezit.
Echte hindu weet dat we atma zijn en respecteerd alle levende wezens.
Wil je alles weten kijk op www.haribol.nl of check www.krsna.com of kom een kijkje nemen we dansen zingen en eten alleen maar lekker. Neem boeken mee die je ogen zullen openen met de fakkel vuur der kennis: dit zijn letterlijke woorden uit de Bhagavad Gita: De essentie van alle kennis!
Bhagavad Gita wordt dan ook Raja Vidya genoemd oftewel de koning van alle ondericht: the king of all knowledge.

Ik hoop dat ik iets heb kunnen toevoegen en je de benodigde info bronnen heb gegeven. Uiteraard kun je vanuit die bronnen veel meer te pakken krijgen en dan zal je pas echt genieten want alle andere genot is slechts tijdelijk en illusoir en NityaNanda = eeuwig genot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt letterlijk van: http://www.hindustani.nl/_forum/viewtopic.php?p=4362 Wat bedoel je nu precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, niet flauw bedoeld, maar ik kan zelf ook googelen ;) Ik snapte zelf ook niets van deze wartaal, vandaar dat ik de vraag op Goeievraag.nl stelde. Toch bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry,
ik vond dit zelf eigenlijk best duidelijk, dacht dat je hier iets aan zou hebben. op die links die erin staan zie je ook nog e.e.a.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo duidelijk vind ik 't niet. Dit roept meer vragen op dan dat je antwoorden krijgt.