Had Jezus iets tegen andere geloven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jezus zei dat er maar 1 weg is om tot de Vader (God) te komen en Hij verkondigde hoe je die weg moest bewandelen. Jezus zei: "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij." Jezus deed nog veel meer fantastische dingen, waarmee Hij bewees dat alle andere vormen van geloof en religie overbodig en dus onwaar zijn. Als je het Nieuwe Testament gaat lezen, ga je proeven van Zijn heerlijkheid. Hoe meer je hiervan proeft, hoe meer je zult beseffen hoe prachtig en waar het christelijke geloof is en dat deze de enige is waar het om God draait, daar waar alle religies ten diepste de mens zelf centraal leggen. HET grote verschil tussen christelijk geloof (wat geen religie is, maar een persoonlijke relatie met God) en alle religies zoals islam, hindoeïsme, Boeddhisme etc.

lucas 9 vers 49 Daarop zei Johannes: ‘Meester, we hebben iemand gezien die in uw naam demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten, omdat hij u niet samen met ons volgt.’ 50 Jezus zei tegen hem: ‘Verhinder het niet! Want wie niet tegen jullie is, is voor jullie.’ tja er wordt wel gezegd in de naam van Jezus dus religie ik weet niet ? weet allen dat Hij behoorlijk tekeer kon gaan tegen de schriftgeleerden en de Farizeeën en Sadduceeën religie en relatie dat is het verschil

Laten we vooropstellen dat Jezus een jood was en dat hij leefde in Israel, het joodse land. Naast de joodse godsdienst bestond in die tijd alleen het Boeddhisme en het Hindoeïsme. Er staat nergens expliciet in de Bijbel dat Jezus tegen een ander geloof was. Hij nam ook heidenen aan als zijn leerlingen, maar...... hij was wel tegen alles dat niet de Liefde voor God en de medemens als basis had. Hij was niet tegen de joden, hij was wel tegen de corrupte tempeldienaren. Aan de andere kant waren er ook tempeldienaren, denk aan Nicodemus, die Jezus volgden en naar hem kwamen luisteren. Jezus veroordeelt misdaden tegen God en tegen de medemens. Alles wat een mens niet uit Liefde doet voor een ander heeft geen enkele waarde volgens hem. Hij kwam op aarde om de mensen terug te leiden naar een wereld die gebaseerd is op liefde voor God en voor elkaar. Welk geloof je daar bij wilt volgen is van geen belang, God heeft geen godsdienst nodig! Alleen geloof dat op de Liefde is gebaseerd is echt geloof, want het komt uit het hart en daarmee uit het Koninkrijk van God.

Jezus leefde in een Israel, dat bezet was door de Romeinen, die meerdere goden aanbaden. Jezus geloofde slechts in één God, dus hij zal idd niet blij zijn geweest met de veelgoderij der Romeinen.

Jezus zei: „Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door bemiddeling van mij.” (Joh. 14:6) Jezus propageerde dus het geloof in de hemelse Vader, de Schepper (wiens naam JHVH is). Omdat Jezus namens zijn hemelse Vader sprak, was hij ook tegen alle vormen van ‘valse aanbidding’. In de Bijbel worden vele vormen van ‘valse aanbidding’ genoemd. Het kan gaan om het aanbidden van ‘valse goden’ (afgodenaanbidding, zoals de volken rondom Israël deden), of om het verkeerd uitleggen van de geboden die JHVH God aan de Joden gegeven had (zoals de Farizeeën en Sadduceeën deden). In Exodus 20:4,5 geeft God het gebod, dat er geen andere goden en geen beelden aanbeden mogen worden, omdat Hij (JHVH God) exclusieve aanbidding vraagt. In Mattheüs 4:10 laat Jezus blijken, dat hij die exclusieve aanbidding aan zijn hemelse Vader geeft. Jezus kwam als mens op aarde om dit ene geloof aan de mensen over te brengen. Jezus zei: „Mijn voedsel is, dat ik de wil doe van hem die mij heeft gezonden en zijn werk voleindig”. (Johannes 4:34) Met andere godsdiensten, geloven, religies had hij dus niets te maken.

nee jezus had niets tegen andere geloven als de mensen maar liefdevol zijn want daarom is hij naar de aarde gekomen om de mensen te leren dat het niet gaat om je gelijk te halen maar om samen op een liefdevolle manier hier samen op aarde te leven jezus kon ook niet tegen onrecht dus hij stelde de religieuze lijders wel aan de kaak jezus was altijd erg begaan met mensen of het nu ging om een hoer of tollenaar jezus keek naar het hart en dat kunnen wij ook doen mensen niet beoordelen op hun uiterlijk maar bedenken dat we allemaal mensen zijn die aandacht en liefde willen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100