Wat bedoelde Jezus met,,? Een kameel gaat makkelijker door het oog van een naald, Dan een rijkaard in de hemel komt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

daar wordt mee bedoeld dat mensen die veel geld of bezittingen hebben, het moeilijker vinden om Jezus belangrijker te vinden. Mensen die weinig geld hebben, kunnen daar moeilijk veel waarde aan hechten. Matteüs 6,24: Niemand kan twee heren dienen: hij zal de eerste haten en de tweede liefhebben, of hij zal juist toegewijd zijn aan de ene en de andere verachten. Jullie kunnen niet God dienen én de mammon. met de mammon wordt geld bedoeld. het oog van de naald is trouwens niet een naald zoals wij die kennen, maar een kleine poort waar men ´s nachts door de stadsmuren kon. een kameel met veel bezittingen, kon daar moeilijk doorheen. dit laatste heb ik een keer gehoord, weet ik dus niet zeker :p

Bronnen:
biblija.net

Ik denk dat dit gericht is tegen de rijken. Dat ze vaak wat op hun erfstok hebben waardoor ze zo rijk zijn geworden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100