zoeken naar het ongrijpbare en beweren dat het dat is,is dat ook een vorm van bedriegen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja natuurlijk is dat zo... Er komt een mysticus bij de koning en die zegt, ik heb een stof bij me die alles oplost... Ik wil een beloning voor deze uitvinding... En de koning laat hem opsluiten wegens oplichting... Waarom deed die koning dat? Heel simpel, als die mysticus een stof bij zich heeft die alles oplost, dan moet hij die toch ergens in bewaren dat niet oplost... Dus het is onmogelijk dat zo´n stof bestaat, daarom had de koning het helemaal bij het rechte eind... Dus het ongrijpbare grijpen (of begrijpen) is onmogelijk, intrinsiek...

Robert Long zong het al: "allemaal angst...". Als je dan weer ouder wordt dan raak je over die angst heen, maar wil je de boodschap blijven verkondigen, vanaf dat moment ben je een bedrieger. Ik denk dat bijv. de huidige Paus een bedrieger is. Hij toon teweinig compassie

Naar mijn mening niet, het is meer het proberen een uitleg te geven aan iets wat niet uit te leggen is. Hiermee kun je uiteindelijk alles in een hokje plaatsen en daar zijn mensen heel goed in. Hiermee wordt het verklaarbaar.

"Het ongrijpbare" lijkt mij iets waar mensen wel of niet in kunnen geloven, zoals misschien paranormale gebeurtenissen, geesten, religies, noem maar op. Ik weet niet of dit is waar jij op doelt met je vraag, maar als je dit bedoelt; nee, ik noem dat geen bedriegen. Mensen kunnen met al hun geloof en/of wanhoop hopen het ongrijpbare te vinden, en anderen kunnen ervoor kiezen het niet te doen. "Het ongrijpbare" lijkt me niet te bewijzen of het werkelijk bestaat of niet; dus wanneer wordt het bedriegen? Of je zegt dat het niet zo is of juist wel? Eigenlijk bij geen van beide, aangezien niemand het dus zeker weet. Misschien toch ook een beetje bij beide, wanneer je iemand je wil probeert op te leggen dat het ongrijpbare wel of niet te vinden zal zijn... Toegevoegd na 6 minuten: Bij het 'zoeken' zelf, zonder iemand anders ermee lastig te vallen, kun je hooguit jezelf bedriegen. Maar ik vind dat als je zelf ergens 100% voor staat en in gelooft, of het waar is of niet, je nooit jezelf bedriegt. Dat zou je pas doen door jezelf voor te houden dat het 'toch niet waar is'.

het Kan bedrog zijn,..zonder enig wetenschappelijk en feitelijk bewijs,zou men de kans dat er sprake is van bedrog altijd mogelijk moeten houden.

'...de weg die kan beschreven worden is niet de ware weg...' iemand die iets heeft gegrepen heeft het niet over ongrijpbare bedrieging? nee, eerder je zelf gek maken Toegevoegd na 2 uur: bedrog jaja uff wat een taal :P

Nee.. dat heet simpelweg "geloven"...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100