Wat is de betekenis van goedevrijdag?

En wat betekent het voor u?

Weet jij het antwoord?

/2500

Op de eerste vraag is reeds een duidelijk antwoord gegeven door 上戸彩. Wat betreft de 2e vraag: het doet mij persoonlijk niets, maar kan me voorstellen dat het voor gelovige mensen een diepe betekenis heeft, wat ik respecteer.

Op goede vrijdag werd Jezus aan het kruis geslagen. Op witte donderdag was het laatste avondmaal en met Pasen staat hij op uit zijn graf. Voor mijzelf betekend het weinig.

Voor mij is het uitbuitende commerciële troep. Plus another day of work.

Zeg maar jij/jou. Omdat wij in een Joods-Christelijke wetgeving leven, is het mogelijk gebleken om voor de basis van een van deze geloven, 'belangrijke' dagen als nationale feestdag te benoemen. Persoonlijk zie ik het belang niet van deze dagen, echter ben ik er wel blij mee. Als er minder van deze dagen waren, hoefde ik wel minder op m'n agenda te letten. Ik vergeet nog wel eens dat er weer een vrije dag aankomt en plan dan mogelijk een vergadering in zo'n dag (meestal omdat iedereen dan plotseling tijd lijkt te hebben). De betekenis van 'Goede Vrijdag' (twee woorden) is in de andere antwoorden al gegeven: De dag dat het 'goede' (volgens Christelijk geloof) zich offerde voor alle kwaad dat onder de mensen geschiedde.