Als de pas gods ambasadeur op aarde is. Wie is dan de paus z'n ambasadeur bij god?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1K

Het beste antwoord

Sinds wanneer heeft een ambassadeur een ambassadeur?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De Paus is niet de ambassadeur van God op aarde dat is bij Pauselijk besluit zo besloten ofzo.

Gezien de uitspraken van de verschillende Pausen kan dat ook niet daar het in strijd is met de bijbel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fout
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verklaar je nader in plaats van alleen één woord te plaatsen.
De zoon van God ," Christus Jesus "is de ambasadeur bij God zijn Vader, voor ieder mens en dus ook voor de paus.
De "mens "de paus zal net als ieder schepsel Jesus nodig hebben als middelaar net als ieder mens .
Christus ,en alleen Hij ,omdat hij zonder zonden is kan deze taak vervullen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De paus is niet de ambassadeur van God maar de plaatsvervanger op aarde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het vroege Christendom waren er een aantal patriarchen, die ook wel pauzen genoemd werden. De Bisschop van Rome, deze paus had door zijn standplaats een zekere autoriteit maar was niet het Hoofd. In de 4e eeuw begon Keizer Constantijn met het inrichten van de Romeins Katholieke Kerk en zo'n 80 jaar later onder Theodosius werd het de officiele religie van het Rijk. Ondanks zijn vooraanstande positie bleef de Roomse Paus ondergeschikt aan de Keizer.
Bij de val van Rome viel de infrastructuur van het Staatsbestuur weg en dit vacuum werd opgevuld door de Romeinse Staatskerk met aan het hoofd de Paus. In de eeuwen daarna zie je voortdurend hoe de Paus de Keizerlijke autoriteit naar zich toetrok en in de 2e helft van de middeleeuwen had hij in feite een positie enigzins vergelijkbaar met die van de Romeinse Keizer.

Je vraag over de positie van de Paus mag hier door beantwoord zijn.