Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nou precies het verband van illuminati en duivel aanbidden?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik las op een forum dat Rihanna zo slecht is omdat ze aan illuminati doet en de duivel aanbid maar als ik google voor illuminati kom ik op verlichting uit, dus ik snap het verband niet helemaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de Illuminatie is een genootschap en betekend ‘verlichtene’.
Deze mensen (waarschijnlijk heeft het zijn history in de rozeridders en vrijmetselaars). Het was/is een groep mensen, die godsdienst beleiden maar dit dit niet als absoluut zien. Zij waren de eerste die bijvoorbeeld wetenschap toelieten maar ook andere etherische invloeden.
De kerk bestempelde ze echter als ketteraars en noemde ze zelfs duivelaanbidders omdat veel rituelen (die hun oorsprong in andere culturen hadden) niet paste bij denkbeelden van de kerk.
Als ik hoor dat Rihanna "aan illuminatie doet" denk ik dat het lariekoek is. Evenals duivelsaanbidding.
Gezien haar culturele achtergrond (Caribisch) denk ik eerder dat daar voodoo bij hoort. Geen idee of ze dat ‘bedrijft’ maar denk dat dit een typisch gevalletje klok/klepel is.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zijn beide denkbeeldige figuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is allemaal onzin. De illuminati zouden mensen zijn die de wereld willen regeren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding