heeft god een vrouw?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is eigenlijk beter om niet te denken hoe God eruit ziet. 1. Omdat het onmogelijk is om God te beschrijven, met onze menselijke hersenen. Het overstijgt ons gewoon helemaal. 2. Als je een beeld hebt hoe God eruit ziet( wat niet kan eigenlijk, maar een mens kan zich iets fantaseren hoe God eruit ziet) dan ga je miss dat beeld dat je hebt(in je hoofd) bewonderen terwijl God er helemaal anders uitziet. Hier is wat Sheikh Ahmed Deedat zegt. "Het grootste deel van het Christendom heeft dit vers verkeerd begrepen, zoals ze ook andere verzen uit de Bijbel verkeerd hebben begrepen. Zij stellen zich "de Vader" (God) voor, zittende op een troon, een verheerlijkte zetel, en Zijn "zoon" Jezus (Allah's vrede en zegen zij met hem) zittende aan Zijn rechter-kant. Kun je het beeld voor de geest halen? Als je dat kunt, ben je afgedwaald van de ware kennis van Allah! Hij is geen oude kerstman. Hij is een spirituele macht, voorbij het voorstellings-vermogen van het menselijke brein. Hij bestaat, Hij is echt, maar Hij lijkt op niets wat we voor de geest kunnen halen of ons kunnen voorstellen. "

Ik hoorde een jongetje eens tegen zijn moeder zeggen:"God is een meisje". "Waarom? " vroeg de moeder? "Nou gewoon , omdat God een meisjesnaam is" zei het jongetje heet vastberaden. Vond ik zo leuk.In God geloven is een geloof , dus er zijn geen bewijzen. Dat maakt het ook wel mooi. Je kan zelf bedenken hoe en op welke manier je wilt geloven en of je vindt dat , donker of blank. Of dat God niet bestaat of alleen "een iets" is, iets zwevends of onzichtbaars, een hogere macht. Je kunt natuurlijk de Bijbel doorspitten, op zich een heel mooi boek. Maar al die teksten kun je op veel manieren uitleggen. Het is maar net hoe je het interpreteert. Bedenk zelf of je wilt dat God een vrouw heeft.

De vraag impliceert dualiteit. Man versus vrouw. Tegenovergestelde. Dus wil ik het anders zeggen. Goddelijk is vrouwelijk en mannelijk. In balans dus eigenlijk. Wanneer de plus en de min-pool samen komen ontstaat er energie . Toegevoegd na 2 minuten: In de bijbel staat : "En zij zullen aan mijn rechterhand zitten". Rechts staat voor mannelijke energie. Wanneer je aan iemands rechterhand zit dan zit je automatisch met je linkerhand aan de rechterhand. Vrouwelijk en mannelijk komen samen.

Wij hebben mannelijke of vrouwelijke eigenschappen en vullen elkaar in het huwelijk hiermee aan. Man en vrouw worden hierdoor 1een. De Here God is volmaakt en heeft zowel de mannelijke als de vrouwelijke eigenschappen in Zich. De mannelijke eigenschappen overheersen echter. God heeft daarom geen vrouw nodig om compleet te zijn.