Het is eigenlijk beter om niet te denken hoe God eruit ziet. 1. Omdat het onmogelijk is om God te beschrijven, met onze menselijke hersenen. Het overstijgt ons gewoon helemaal. 2. Als je een beeld hebt hoe God eruit ziet( wat niet kan eigenlijk, maar een mens kan zich iets fantaseren hoe God eruit ziet) dan ga je miss dat beeld dat je hebt(in je hoofd) bewonderen terwijl God er helemaal anders uitziet. Hier is wat Sheikh Ahmed Deedat zegt. "Het grootste deel van het Christendom heeft dit vers verkeerd begrepen, zoals ze ook andere verzen uit de Bijbel verkeerd hebben begrepen. Zij stellen zich "de Vader" (God) voor, zittende op een troon, een verheerlijkte zetel, en Zijn "zoon" Jezus (Allah's vrede en zegen zij met hem) zittende aan Zijn rechter-kant. Kun je het beeld voor de geest halen? Als je dat kunt, ben je afgedwaald van de ware kennis van Allah! Hij is geen oude kerstman. Hij is een spirituele macht, voorbij het voorstellings-vermogen van het menselijke brein. Hij bestaat, Hij is echt, maar Hij lijkt op niets wat we voor de geest kunnen halen of ons kunnen voorstellen. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ligt eraan...God van Christendom, Jodendom en Islam
heeft geen vrouw. Binnen de Islam word god ook niet gezien als een mannelijke of vrouwelijke wezen.

Maar in sommige religies (hele oude) heeft god wel een vrouw. Één daarvan is bijvoorbeeld Odin, een oppergod in de Noordse mythologie die getrouwd is met Frigg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, moeder aarde ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al die minnen op een vraag waar niemand antwoord kan geven(waarom staat hij er nog??),van mij een plus voor je
"antwoord",leuk bedacht!
Schijnbaar hebben hier niet veel mensen gevoel voor ( relativerende) humor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag is of moeder aarde dan niet vreemd gaat, omdat vadertje tijd op haar zit te wachten (uren, dagen, maanden, jaren..... dat weet alleen vadertje zelf waarschijnlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, toppie Euca!!! :)))
Compensatieplusje!
Ja,Gods organisatie van getrouwe hemelse schepselen .

Symbolisch beschreven in Openbaring hfst. 12
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
God doet aan veelwijverij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
God mag dat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
poeh, moet je bedenken hoeveel schoonmoeders hij heeft ;)
Cryofiel
12 jaar geleden
Op dat punt hebben moslimextremisten een groter probleem. Die krijgen na hun dood, zodra ze in de hemel komen, van Allah 70 maagden kado. Dat lijkt ze wel wat... tot ze erachter komen dat daar ook 70 schoonmoeders bij horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh Cryo, wat wil ik jou een grote plus geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van al die nonnen?
Ik hoorde een jongetje eens tegen zijn moeder zeggen:"God is een meisje". "Waarom? " vroeg de moeder? "Nou gewoon , omdat God een meisjesnaam is" zei het jongetje heet vastberaden. Vond ik zo leuk.In God geloven is een geloof , dus er zijn geen bewijzen. Dat maakt het ook wel mooi. Je kan zelf bedenken hoe en op welke manier je wilt geloven en of je vindt dat , donker of blank. Of dat God niet bestaat of alleen "een iets" is, iets zwevends of onzichtbaars, een hogere macht. Je kunt natuurlijk de Bijbel doorspitten, op zich een heel mooi boek. Maar al die teksten kun je op veel manieren uitleggen. Het is maar net hoe je het interpreteert. Bedenk zelf of je wilt dat God een vrouw heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ,hij (zij) is geen man ,en geen vrouw . God is alles ,als je alles geloofd .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag impliceert dualiteit. Man versus vrouw. Tegenovergestelde. Dus wil ik het anders zeggen. Goddelijk is vrouwelijk en mannelijk. In balans dus eigenlijk.

Wanneer de plus en de min-pool samen komen ontstaat er energie .

Toegevoegd na 2 minuten:
In de bijbel staat : "En zij zullen aan mijn rechterhand zitten". Rechts staat voor mannelijke energie. Wanneer je aan iemands rechterhand zit dan zit je automatisch met je linkerhand aan de rechterhand. Vrouwelijk en mannelijk komen samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste religies zien 'God' niet als een persoon, dus zeker niet als een persoon die een ander persoon als partner kan hebben. Er zijn wel goden zoals de Griekse goden, die sterk lijken op mensen en ook een liefdesleven hebben e.d., maar deze 'wereldse goden' zijn van een heel andere aard.

Als je het hebt over 'God' heb je het over een soort oerkracht (of kijk naar de mooie beschrijvingen die anderen geven) die van een heel ander aard is dan wezens (b.v. mensen) die wij om ons heen zien.

Deze 'God' is niet mannelijk of vrouwelijk, heeft geen partner, hoeft geen pen vast te houden, heeft geen telefoon nodig om tot je te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Bij mij weten niet; wel heb ik ergens gelezen dat hij vrouwen kan maken dus dan is dat probleem zo opgelost.
Hopelijk gebruikt hij niet mijn rib ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft vrouwen tot nu toe altijd geschapen uit een rib van degene voor wie de vrouw was. Dus voor een vrouw voor zichzelf zal 'ie dan wel z'n eigen ribben nemen. Kan 'ie gelijk een harem maken, want hij is een alleskunnende god, dus ribben heeft 'ie niet echt nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja lach er maar om, maar het unieke van het feit is dat god een rib van adam nam is dat de rib de eigenschap heeft weer aan te groeien. Hij hoefde die rib dus niet te missen zolang het beenvlies intact blijft zal de rib weer aangroeien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is geen feit natuurlijk mealycook. als jij het zeker zou weten zou je niet meer geloven.
God zijn we allemaal samen. Dus de mannen hebben inderdaad een vrouw. (buiten holebi's gezien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bi's kunnen dat uiteraard wel hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet wat ik bedoel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de lesbo's natuurlijk ook en zelfs homo's zijn soms gewoon getrouwd met een vrouw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij de traditionele god in de bijbel bedoelt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand die mij snapt, + beatmaster!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die het snapt?? die het er mee eens is bedoel je waarschijnlijk. ken mensen die in God geloven en dit zijn wij zeker niet allemaal samen. dan is god volgens jou mannen en vrouwen, en heeft god mannen en vrouwen. en dat bedoel je de god uit de bijbel, maar er blijken toch wat meer variaties te bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op een thema? ;)
Wij hebben mannelijke of vrouwelijke eigenschappen en vullen elkaar in het huwelijk hiermee aan.
Man en vrouw worden hierdoor 1een.

De Here God is volmaakt en heeft zowel de mannelijke als de vrouwelijke eigenschappen in Zich. De mannelijke eigenschappen overheersen echter.
God heeft daarom geen vrouw nodig om compleet te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee maar hij gaat binnenkort wel trouwen, nou ja zijn Zoon
met de Bruid ;)

maar goed Vader Zoon en Heilige geest zijn 1 dus,.....
12 jaar geleden
God is een instituut, een idee bedacht door mensen (zonder mens immers geen God). Dus die heeft alleen een vrouw, als jij daarin gelooft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bijbel word de vrouw van God symbolisch gezien

In verscheidene gevallen wordt een gemeente of een organisatie van mensen symbolisch afgebeeld door een vrouw. Ditzelfde symbool wordt ook toegepast op steden. Christus’ verheerlijkte gemeente wordt zijn „bruid” genoemd, of ook wel „de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem”. — Johannes 3:29; Openbaring 21:2, 9; 19:7; vgl. Efeze 5:23-27; Mattheus 9:15; Markus 2:20; Lukas 5:34, 35.

Jehovah god sprak de gemeente of natie Israël als zijn „vrouw” aan, van wie hij, wegens de verhouding die er krachtens het Wetsverbond tussen hen bestond, „een echtgenoot-eigenaar” was. In herstellingsprofetieën spreekt hij Israël zo aan, waarbij hij zijn woorden soms richt tot Jeruzalem, de hoofdstad van de natie. De „zonen” en „dochters” (Jesaja 43:5-7) van deze vrouw waren de leden van de natie Israël. — Jesaja 51:17-23; 52:1, 2; 54:1, 5, 6, 11-13; 66:10-12; Jeremia 3:14; 31:31, 32.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wtl- knippen en plakken, sorry echt slecht!
In tegenstelling tot veel van zijn tijdgenoten onder de Goden van het oude Midden-Oosten deelde de God van Israel zijn macht niet met een vrouwelijke godheid, noch was hij de goddelijke echtgenoot of minnaar van enige Godin.

.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Genesis staat in de grondtekst dat God de mens schiep. Die was zowel man als vrouw. Daarna maakte hij van deze ene mens een man en een vrouw. In Genesis staat verder dat God die mens naar zijn eigen beeld schiep, daaruit blijkt dat God ook zowel man als vrouw is, dus een volledig wezen (alleen niet zo tastbaar zoals de mens). Dit verklaart waarom een mens verlangt naar een partner: om weer die "volledige, ene, complete" eerste mens te worden. Ter bevestiging: door de hele bijbel heen worden allerlei karakterkenmerken van God genoemd, en daar zitten zowel vele vrouwelijke als vele mannelijke bij. (Zoals bijv. koesterend als een moeder, en ook strijdend als een man.) Zowel het jodendom als het christendom ziet het zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat met "beeld" een fysieke gelijkenis wordt bedoeld? Het kan ook iets anders betekenen. Enne, mannen kunnen ook koesteren net zoals vrouwen kunnen strijden.
kort antwoord: nee, God heeft geen vrouw.

als we in een God geloven (zoals de Bijbel en de koran hem beschrijven)
moeten we concluderen dat een Goddelijk wezen niet bestaat uit materie, aangezien god hiervan de schepper\uitvinder was, wij als mensen\materie kunnen ons geen idee vormen over het Goddelijke. (antimaterie?)

maar door de (heilige) - geschriften kunnen we een idee krijgen hoe aan zijn eigenschappen vorm word gegeven.

als jij wilt geloven in een God die een vrouw heeft is het misschien daarom interessanter hoe God die vrouw zou behandelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Dr. Francesca Stavrakopoulou wel (zie bron). De vrouw van God zou Asherah zijn geweest, ook wel bekend als Aserat en meerdere vergelijkbare namen. Dit is een oude godin die bij meerdere volkeren voorkomt en werd gedurende zekere tijd gelijk met Yahweh aanbeden in de tempel.

Persoonlijk denk ik niet dat deze godin per se als vrouw van Yahweh werd gezien, dat wordt immers nergens expliciet vermeld. Daarnaast, zoals al gezegd, kwam ze ook bij andere volkeren voor, solo dus. Maar ik rapporteer maar een zienswijze.

Toegevoegd na 7 minuten:
Volgens de tweede bron werd Asherah wel gezien als vrouw van de Sumerische Anu en de Ugaritische El. Dde God van de Bijbel werd ook El genoemd. Blijkbaar was er toch een verband en had God dan toch een vrouw. (In elk geval bij zekere volkeren in zekere tijdperken.)

Toegevoegd na 13 minuten:
Er zijn ook inscripties gevonden waarop Yahweh en Asherah als zijnde in een relatie werden vermeld:

Een uit de 8e eeuw v.C.:"Berakhti etkhem l’YHVH Shomron ul’Asherato", wat betekent: "I have blessed you by YHVH of Samaria and His Asherah" (Ik waag me niet aan een vertaling).

En nog een uit Khirbet el-Kom in de buurt van Hebron: "Blessed be Uriyahu by Yahweh and by his Asherah"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is nog single... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grap maken is prima, maar geef dan ook een antwoord. Zonder dat, een min van mij.