Hoe gaat een Salat uit het islam?

Ik ga een presentatie houden over de Salaat en wil ook een stukje van de salaat voorlezen.
weet iemand waar de tekst staat? (ik bedoel daarmee de uitspraak...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dit wel zeker want hier zijn bepaalde tijdstippen voor om de Salat te verrichten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.risallah.com/islam/gebed.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weet ik, is het dan erg dat je bijv de salat van 2 weken geleden opleest?
ik wil zegmaar gewoon het idee geven hoe de salat klinkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De salat veranderd toch niet, deze is elke keer hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Izmo, Daarom had ik geschreven dat het aan bepaalde tijdstippen gebonden is omdat het om de Salat gaat en ik weet natuurlijk niet hoe hierop gereageerd wordt als de vraagsteller dit doet in een groep waar ook moslims aanwezig zijn want als het goed is moet dit door een imam gedaan worden toch?

Het beste antwoord

De salaat? Dat is het gebed..

Als moslim(a) zijnde ben je verplicht vijf keer per dag het gebed te verrichten. Hier zijn vaste tijden voor (gebaseerd op de positie van de zon). Lijsten met tijden van het gebed kun je bij de moské halen. Ik heb hier een kalendertje voor het hele jaar, dus als je wilt kan ik bijvoorbeeld een foto van de lijst van deze maand maken en het je sturen.

Zoals ik eerder al aangaf; als moslimzijnde ben je verplicht vijf keer per dag te bidden. De belangrijkste voorwaarde voor het verrichten van het gebed is de Woedoe; kleine wassing. Je moet namelijk rein zijn als je gaat bidden. Voordat je de Woedoe kan verrichten moeten de plekken waar onreinheid (ontlasting en urine) uit komt gewassen worden. Als dit gedaan is kan je beginnen met het verrichten van de Woedoe. Dit gaat als volgt:

1. Zeg Bismillah (In de naam van Allah)
2. Was drie maal je handen
3. Spoel drie maal je mond
4. Was drie maal je neus door water op te snuiven en weer te snuiten.
5. Was drie maal je gezicht
6. Was drie maal je onderarmen (tot en met je ellebogen); begin met de rechterarm
7. Bevochtig je hoofd vanaf het begin van je haar (bij je voorhoofd) tot aan het haar in je nek
8. Was drie maal de oren; met de wijsvinger aan de binnenkant (niet IN je oor) en je duim aan de achterkant van je oor drie maal naar boven en beneden.
9. Was drie maal je voeten tot je enkels. Begin met je rechtervoet.
10. Aan het eind zeg je: Ash-hadoe allaa ilaaha iella laah Moeh’ammadan ‘abdoehoe wa rasoeloeh. (Ik getuig dat er geen andere God is dan Allah en dat Mohammed zijn dienaar en profeet is.

Ik weet niet HOE ingewikkeld dit er al uitziet voor je, ik heb het namelijk zelf PAS geleerd (de Woedoe & het gebed verrichten) maar ik kan me voorstellen dat je denkt dat het een eeuwigheid moet duren. De Woedoe zelf is binnen twee minuten gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een weinig gedetailleerde volgorde van handelingen is als volgt:
1. Intentie (welk gebed wordt verricht en uit hoeveel raka'at bestaat het)
2. Takbier (men heft de handen en zegt: Allaahoe Akbar, God is de grootste)
3. Openingssmeekbede
Dan volgt een raka'ah. Een raka'ah bestaat uit:
4. Recitatie van soera De Opening
5. Recitatie van een aantal andere ayat of een andere soera, bijvoorbeeld soera De Mensheid
6. Buigen (rukoo' genaamd)
7. Rechtop staan na het buigen
8. Nederwerping (sudjud genaamd, men raakt de grond met de handpalmen, de knieën, de voeten en het gezicht; neus en voorhoofd)
9. Omhoog komen vanuit de nederwerping
10. De tweede nederwerping
Men gaat staan en verricht:
11. De tweede raka'ah
12. De eerste tashahhud (hier getuigt men o.a. dat er geen God dan God is en Mohammed zijn Profeet, de shahadah)
Hierna verricht men zo nodig de derde en zo nodig ook de vierde raka'ah
13. De tweede tashahhud (hierin vraagt men God genade, zegeningen en eer aan Mohammed, zijn familie en zijn volgelingen te geven)
14. Het groeten (tasliem genaamd, men groet de engelen rechts en links naast zich met de woorden As-salaamoe 'alaykum wa rahmatoe Allaah, wat betekent Vrede zij met jou en de genade van God)

Toegevoegd na 14 minuten:
Verdere uitleg op: http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_gebed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Salat is gebed. Het is verplicht om vijf keer elke dag te doen. Elke salat heeft verschillende aantal 'rakat'. Elke rakat is gemaakt uit de eerste soera van de Koran (al-fatiha), en paar andere verzen van de Koran en nog een paar bepaalde woorden (allah-o-akbar, subhanullah, ashhadul alla elaha, enz.).
De salat voor morgen is 4 rakat.
Middag 10 rakat.
Na middag 4 rakat.
's Avonds 5 rakat.
Nacht 9 rakat.
Soms moet je 2 rakat, soms 3 en soms 4 samenbidden. Bijvoorbeeld morgen 2 samen en dan 2 samen. Middag 4, 4, en 2. Na middag alle 4 samen. 's Avonds 3, en dan 2. Nacht 4, 3 en dan 2.

Een Woedoe is namelijk wassen voor elke salat, maar op een bepaalde manier. Voor morgen en middag salat is het verplicht dat je een nieuwe Woedoe heeft. Voor andere salats is het verplicht als je bloedt, of je lucht uit je anus laat gaan, of iets anders dergelijk doet (er zijn verschillende opinies over de luch uit vagina: sommige zeggen het maakt nit uit, sommige zeggen je moet een nieuwe Woedoe doen).

Dus het is waarschijnlijk de ingewikkeldste gebed van de wereld en eist veel tijd.