mag je in een kerk-groep blijven als je niet meer zo gelooft?

sinds een tijd ben ik ,meer boeddhist dan christen, ik heb wel veel vrienden bij deze kerkgroep zitten, dus het is wel erg leuk om er heen te gaan,
we doen dingen als spelletjes maar we praten ook veel over het geloof en ik ben er zelf nog niet voor uitgekomen...
wat kan en moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Beste denkerin, Je hebt de waarheid eigenlijk nog niet gevonden en ben zoekende.. een boeddhist gelooft niet in de christelijke God maar wel in goden/halfgoden. zie http://www.geledraak.nl/html/page305.asp Behalve boeddha’s, bodhisattva’s, Lohans en beschermgoden komen we in het Chinese boeddhistische pantheon regelmatig een aantal andere figuren tegen, op afbeeldingen en beeldhouwkunst, van nogal verschillende pluimage en met soms een bizar demonen uiterlijk. Yaksa’s, Apsara’s, Guan Yu, Hellekoningen. daaraan moeten ze voedsel offeren. Deze godsdienst wordt zeer vredelievend gebracht in het Westen, maar de bron is niet Christelijk. Het is afgoderij voor een gelovige. Weet je dat in Zuid Korea nu zeer veel christenen zijn, er is een kerk van over de miljoen leden. Veel van deze mensen hunkeren naar de Bijbel. Je kunt echter niet twee heren dienen. Het is God je Schepper die van je houdt en niets liever wil dan met jouw door het leven gaan door pieken en door dalen. Het is de beker van Christus die Zijn leven voor jouw gegeven heeft en die voor jouw gestorven is aan het kruis. Kies wie je dienen wilt de Christus of de beker van de deze afgoden.. en open je hart voor degene die je wil dienen. Jesus loves you.

Je kan niet van 2 walletjes eten. het is voor jezelf waarschijnlijk beter als een keuze maakt welk kant je op wil. Allebei een beetje zal niet gaan. Het lijkt me ook lastig om deel te zijn van een groep die in iets anders geloofd. Maar waarschijnlijk wil je vrienden niet kwijt. Misschien moet je er een over praten met 1 van de leiders of een goede vriend uit de groep.