Waarom werd in het recente verleden orale sex als een grote zonde beschouwd ?

Dat is in ieder geval wat een vriendin van mij vroeger werd geleerd. Ze was religieus in die tijd .

Toegevoegd na 1 minuut:
recente verleden : jaren 60 , 70, 80.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinds Bill Clinton's feestje in the Oral room weten we dat orale sex geen sex is. Sindsdien heeft in de VS deze vorm een vlucht genomen.

Het beste antwoord

Omdat het een manier is, vooral voor geestelijke leiders, om het volk onder de duim te houden.
Mensen voelen zich al snel schuldig. En de mens heeft in de loop van eeuwen een schaamtegevoel ontwikkeld over zijn naaktheid. Mensen daarop aanspreken en van sexuele zaken een taboe maken is de ideale manier om mensen aan een geloof of overtuiging te binden. Deze mensen zijn dan ook eerder geneigd te doen wat de "geestelijke" leiders hen vragen.
Hetzelfde principe werkt voor de hel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat gold niet alleen voor orale sex,maar voor alle sex die niet op het maken van kindertjes was gericht! De bijbel zegt :Gaat henen en vermenigvuldigt U,niet niet gaat henen en heb plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is het enige goede antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks!
Het is nog steeds voor velen een taboe, en hoe taboes werken, is wel onderzocht, maar eigenlijk nog niet echt uitgevonden. Wellicht is het spannender als het taboe is, en daarmee leuker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het bij de beesten af is.
http://www.toxicjunction.com/get.asp?i=V1584

Toegevoegd na 17 uur:
Zoals je in het filmpje kunt zien komt orale sex bij apen voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sherpa, je valt mij steeds meer tegen. Als je dit antwoord grappig bedoelt, dan moet je dit aangeven. Anders is het onzinnig. Beesten pijpen niet, die zijn juist dwangmatig op voortplanting rericht.
Ik denk ook dat het met hygiene te maken had. In vroegere tijden wasten mensen zich niet zo vaak zoals wij (gelukkig) nu doen. Als je niet voldoende wast of spoelt zijn er toch er erg veel bacterien in dat gebied die je ziek kunnen maken zoals streptokokken.