Wat voor geloof heeft Geert Wilders?

Hij is wel fel tegen de Islam, maar wat voor geloofsovertuiging heeft hij zelf eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
8.6K

Het beste antwoord

Geert is niet praktiserend Rooms-Katholiek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wilders, katholiek opgevoed maar niet langer praktiserend, begon zijn politieke carrière in 1997 in de Utrechtse gemeenteraad. Een jaar later werd hij Tweede Kamerlid namens de VVD, waarvan hij in 1989 lid was geworden. Op 3 september 2004 stapte hij uit deze fractie, en richtte zijn eenmansfractie Groep Wilders op. De voortzetting daarvan werd de Partij voor de Vrijheid, waarvan hij na de Tweede Kamerverkiezingen van november 2006 fractievoorzitter werd.

Wilders staat bekend als criticus van de islam en heeft uitgesproken standpunten over onderwerpen als immigratie, de vrijheid van meningsuiting en de uitgangspunten van de islam.

Toegevoegd na 11 minuten:
Hij hangt nu geen enkele religie meer aan en is atheist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Nattuurlijk niet heel verrassend, gezien de streek waar hij is opgegroeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,inderdaad Venlo.
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje colinda, ik was ook wel benieuwd!

Andere antwoorden (9)

Hij geloof in zich zelf ;)

Toegevoegd na 56 seconden:
het moet zijn gelooft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik me niet vergis, houdt hij dat geheim, dus niemand die dat weet in het openbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dom antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onxinix
Indien ik me niet vergis, dan geloof ik dat het weten altijd bij benadering het aanhouden van een overtuiging is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben zelf limburgse en heb een keer n reportage op de regionale zender over hem gezien. Geert Wilders is katholiek,net zoals vele limburgers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd.
Hij komt uit Limburg dus er bestaat een redelijke kans dar hij van huis uit katholiek is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk joods, maar nog in de kast ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is rooms-katholiek. Dat zal hij nooit zeggen omdat die in de tachtige jarige oorlog de Spanjaarden gesteund hebben. En meegedaan hebben aan de terreur tegen protestanten. En wat denk je welkke terreur de poaus uitoefent in de wereld met zijn anticondoombeleid? Verder hij is van indische afkomst, om dat te verbloemen heeft hij zijn haar wit geverfd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oei er staan wat taalfouten in. Hij is rooms-katholiek. Dat zal hij nooit zeggen omdat die in de tachtige jarige oorlog de Spanjaarden gesteund hebben. En meegedaan hebben aan de terreur tegen protestanten. En wat denk je welke terreur de paus uitoefent in de wereld met zijn anticondoombeleid? Verder hij is van indische afkomst, om dat te verbloemen heeft hij zijn haar wit geverfd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, hij tegen de Islam, maar voor Allah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Islam is een godsdienst met de Koran als handleiding (Christendom-bijbel). Wilders is tegen de de Koran, dus is hij ook tegen de Islam.
Allah is het Arabische woord voor God. Allah is de enige God, dus Allah is gelijk aan God.
Wilders is katholiek en gelooft dus in God=Allah.
Ik geloof niet dat hij ergens in gelooft, wanneer je het over religie hebt, behalve in hem zelf!

Hij oordeeld/veroordeeld! Discrimineert! Spot met mensen!

Bij welk geloof, wanneer je tenminste de 'liefde' volgt, kan dit?