Vaak zie ik dat Christenen 'Gristenen' worden genoemd op het internet, zijn dat mensen die niet weten hoe ze Christenen moeten spellen?

Toegevoegd na 21 seconden:
Of doen ze dat expres?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat doen ze express ze weten namelijk wel hoe ze christen spellen. Het is wordt vooral door geenstijl/dumpert/powned gebruikt als ze het hebben over de hardliners onder de christenen, vooral degene die er hun politieke keuzes door laten beinvloeden. Gristengekkie is een veelvoorkomende term op hun site en is vooral ridiculiserend bedoelt. Toegevoegd na 10 minuten: Geenstijl staat er sowieso om bekend een heel eigen spelling er op na te houden. Om de antwoord pagina niet tevervuilen zal ik het in de reactie plaatsen.

Bronnen:
http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&so...

Dat komt doordat jaren geleden mensen de C als G zeiden in de woorden zoals bioscoop, biosgoop. zelfde als dat bij christenen, het is gewoon hoe de mensen dat jaren geleden zeiden.

Je spreekt het uit als gristenen, met een harde "g", haast een "k". Ik denk dat daarom mensen het fout schrijven. Daarnaast is het door sommige cabaretiers een trend(je) geworden om het op een soort denigrerende toon met een lange rollende "g" uit te spreken. Misschien dat sommige internetters dat overnemen.

CH voor de r wordt als g uitgesproken. Denk maar aan chroom. Hoewel tegenwoordig wel vaker als K, en om dan de christenen als ouderwets en star te betitelen, gebruikt men de uitspraak G. Dus je zegt niet echt dat je ze eigenlijk ouderwets en star vindt, maar je bedoelt het wel

Dat doen ze expres, vaak zijn dat mensen die christenen uit de grond van hun hart haten. Ze mogen het natuurlijk zelf weten, maar het staat niet zo vriendelijk.

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100