Mag Jezus afgebeeld in bijbel staan? (Zie extra uitleg)

God, Jezus, en de Heilige geest zijn 1 persoon, zij zijn samen 1. (Drie heilige eenheid)

Jezus kwam op aarde en zei dat hij de Zoon van god is. Ook heeft hij gezet dat hij God is/was. (Zie: http://www.ontdekjezus.nl/isjezusgod.html)

God = Jezus (Jezus = God) maar dan als Mens.
Maar in 1 van die 10 geboden staat dat je geen beeld van God mag maken.

Maar in de Bijbel wordt Jezus afgebeeld, maar is dat geen ''beeld van God''?
(Wat dus niet mag?) Want hun zijn samen 1.

Of zie ik dit verkeerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
3.6K

Het beste antwoord

Jezus is juist datgene dat God zelf heeft laten zien, eigenlijk het enige "beeld" dat je van God mag hebben,.. is Jezus.
Als op een gegeven moment Thomas zegt "Mijn Here en mijn God"
gaat Jezus er niet tegen in.
Jezus is juist dat wat je mag aanbidden. ook omdat God constant bevestigd;
dit is mijn geliefde zoon volg hem.
Maar goed nergens in de bijbel is een echte tekening van Jezus gemaakt
omdat dat niet de point is.

Het gaat om de persoonlijk Jezus, niet zijn baard, of zijn kleren of zijn huidskleur
dat is allemaal vatbaar voor interpretatie van de tijd
maar om de geestelijke persoonlijkheid (identiteit) die Jezus liet zien
wie Mij gezien heeft heeft de Vader gezien
en daarmee bedoelt hij zoals Hij is, is zijn Vader
aan een beeld of plaatje kun je hooguit een eerst indruk geven maar nooit een volledig kennen.
Zoals Hij zegt, wij Mij kent kent de vader.
een bevroren plaatje zegt niets over iemand innerlijk of kan je ook maar iets meer leren over iemand.
maar een levende persoonlijkheid wel
en aangezien de Heilige geest net zo is als de Vader
en Jezus gezegd heeft dat als hij heenging dat er een andere zou komen
deze persoonlijkheid DE Hgeest is aanwezig in ons
en alleen in hen die Hem kennen, zoals hij is (en wie Hem zoeken is hij nabij)
niet een statisch beeld maar een levende God.

je aanbid toch niet een plaatje.
Maar dat plaatje kan je wel herinneren,
Als je maar meer doet dat alleen maar naar dat plaatje kijken.
Jezus is eigenlijk meer het Woord
de woorden die tot leven leiden

Dus ja, Jezus mag je aanbidden maar niet als bevroren beeld
en een plaatje/beeld is geen afgod tenzij je het er zelf van maakt.
er is niets mis mee met en plaatje in de bijbel van Jezus
omdat het geen afgod is maar een plaatje
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik heb net even op site's gekeken hoe het zit met: Jezus is god, Jezus is de zoon van God. En dit is toch meer een bevestiging wat ik (ook) dacht.

Andere antwoorden (1)

Ten eerste Jezus word nergens afgebeeld in de Bijbel en ten tweede God is niet Jezus, Jezus is God, er zit een verschil in.
Je mag niets uitbeelden wat in de Hemel is waaronder God, Jezus, Engelen enz enz omdat niemand weet hoe hij en het eruit ziet, als je dit toch doet maak je iets wat niet waar is en verdraai je dus de boodschap. en aanbid je dus een valse god.