Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn er zo veel godsdiensten als er maar 1 god bestaat?

dat vraag ik me nou de hele tijd af...ik wil geen ruzie hebben ofso alleen antwoord op mijn vraag (peace) ^^

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 god? Welke van de lijst: http://www.godchecker.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat er maar 1 God bestaat?
Daar is geen bewijs voor.
Misschien zijn er wel meerdere, of geen.
;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ruzie??? door een vraag?
nou ik wordt er niet agressief van hoor :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je hebt mensen die dan boos worden als mensen zulke vragen stellen....
Snuffel
12 jaar geleden
Daar zijn de meningen over verdeeld, dat er maar 1 god bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar 1 God!
Snuffel
12 jaar geleden
vind jij
Snuffel
12 jaar geleden
Natuurreligies kennen meer goden. In Brazilië zie je dat vaak, ook in de grote steden als Salvador is het geloof in meerdere goden zeer levendig aanwezig. In de prehistorie geloofden de mensen waarschijnlijk ook in meerdere goden en was de hoofdgod zelfs een vrouw. Dat denken archeologen te zien aan bepaalde kunstvoorwerpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (14)

In wezen verschillen de godsdiensten niet zoveel. Maar mensen wel. Ze vinden het ""eigen gelijk"" helaas vaak belangrijker, dat wordt dan een soort eigen god.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier sluit ik mij bij aan +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
ja hun eigen gelijk is belangrijker dan mensen in hun waarde te laten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Inderdaad, goed omschreven.
Vele religies hebben voor een groot deel hun oorsprong hebben gevonden in het oude Babylon.

Wie is de aanstichter van deze religieuze verwarring?

De bijbel identificeert Satan de Duivel als „de god van dit samenstel van dingen” (2 Kor. 4:4)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap je antwoord niet echt helemaal...maar zal aan mij liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Satan verwart de mensen. Hij maakt dat ze de Waarheid niet zien. Vandaar dat het zo'n chaos is in de wereld, niet alleen qua religies, ook politiek en op andere vlakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het oude Babylon? En al die religies dan op plekken waar mensen tot voor kort nog nooit in contact gekomen waren met iemand uit het oude Babylon? Tellen die niet mee? Ik weet dat je dit zo leert, maar kom op, denk je nou nooit eens 'hè, wat gek, hoe kan dat, hoe werkt dat dan, hier klopt iets niet'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk keen zinnetje met een invulling. met alle respect hoor, maar dit is dus een voorbeeldje van manier waarop je het in kan vullen, en dat is wat alle andere geloven ook doen, op 1 bepaalde manier, volgens een bepaald standpunt want dus niet met andere standpunten overeen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed lezen Suzyq.
Ik schreef:"Vele religies",niet alle religies. Ik bevind me zeker niet op een eilandje met deze zienswijze. Op het internet is het een fluitje van een cent om lijsten van Goden op te halen die allen in Babylon aanbaden werden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alexander Hislop schreef het boek: The Two Babylons: http://www.zsezse.com/pdfs/romanism/The%20Two%20Babylons.pdf Hierin beschreef hij de oorsprong van veel religies. Dat de niet God, maar zijn tegenstander achterstaat is duidelijk. Verwarring scheppen en zo mensen het idee geven God te dienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@aimeeTJE: Op internet is het ook een fluitje van een cent om beweringen te vinden over aliens die lichtwezens zijn die de mensheid naar een nieuw niveau van bewustzijn te begeleiden. Dat maakt het nog niet waar. Sowieso is het Babylonische pntheon er juist maar één van velen. Maar goed, ik bijt: kom maar met een lijst van de 'vele' religies die uit het oude Babylon kwamen. En nee, dan gaat het dus niet om een lijstje goden binnen één religie, maar om afzonderlijke religies. Je zult zien dat het een kleine minderheid is. @Piertje: dat is geen onderzoek naar de oorsprong van verschillende religies, het is een pamflet, een betoog dat erop gericht is de lezer zover te krijgen de Rooms-katholieke kerk te beschouwen als 'de synagoge van Satan'.
Als je ervan uit gaat dat er 1 god is, dan is het antwoord te vinden in de profeten. Deze zijn op verschillende plekken en tijden gekomen. En dus 'verschilt' hun verhaal logischerwijs. Het is niet toevallig dat Jezus joods was en buddhisme studeerde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar staat er in uw Bijbel dat de Here Jezus boeddhisme bestudeerde ? komt niet in mijn Bijbel voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een verzinsel. Jezus heeft nooit iets met boeddhisme te maken gehad. Hij was inderdaad wel Joods van geboorte. Pas later, na zijn dood, kwam de term 'Christenen' in gebruik (nog wel in Bijbelse tijden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, dus ALLES over die man had in de bijbel moeten staan om het waar te maken? Sinds wanneer is de bijbel de voorloper op 'big brother'? En... Waarop baseert nummer 2 dat dit niet waar is? Heb je hem ontmoet? Sorry hoor, maar er zijn zo veel verhalen, en niks (of het nu in de bijbel staat of niet) kan garanderen wat de waarheid is. We noemen het niet voor niks 'geloof'. Er zijn geleerden die beweren dat hij dit studeerde, en ik vind dat aannemelijk. Probeer me niet te overtuigen dat het niet zo is en laat iedereen zijn geloof op zijn eigen manier beleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@RudyvanGorkum: laten we het dan eens omdraaien: waar baseer je het op dat Jezus wél het boeddhisme bestudeerd zou hebben? Dat moet toch ergens vandaan komen? Wat is de bron van dat verhaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is nou het verschil tussen de Koran en bijbel. Er zijn zoveel soorten Bijbels, in elke bijbel staat het weer anders. Maar er is maar 1 Koran in de wereld, in welke land je hem ook leest, waar je hem ook koopt, het is en blijft tot de laatste puntje hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus, eigenlijk Isa.. Was en is een moslim.
Hij is wel de enige Profeet die in een niet-Arabische stad/land is geboren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@willem61, Respect voor jou! Jij begrijpt het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Bijbel, de grondtekst hiervan is overal hetzelfde.
Het verschil met de koran is dat de Bijbel wel vertaald mag worden en de koran voor veel moslims niet.
Er ontstaat dan een klein verschil in type vertaling bij de Bijbel, dat vertalen is juist om de mensen zelf te laten lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en in alle profeten staat het zelfde of moeten we een bepaald geloof met bijpassende bijbel erop naslaan om een bepaald antwoord te vinden volgens een bep. religie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, de Bijbel is de Bijbel, wat voor vertaling ook.
Alleen sommige vertalingen ( zoals Het Boek) lezen gewoon makkelijker.
Blijkbaar is het een behoefte van de mens om zoiets als 'god' aan te nemen. Het is lekker gemakkelijk. Je hoeft niet veel te weten of te begrijpen, als iets van 'god' niet mag, dan doe je het gewoonweg niet. Al die leefregeltjes vormen samen de godsdienst. Dus als je van je godsdienst geen varkens/rundvlees mag eten, dan eet je dat niet; zonder dat je hoeft te weten wat ziektes zijn, of hoe economie werkt.
Godsdienst verandert door de eeuwen heen. Zo werd het vagevuur in de 13e bedacht en opgenomen in het rk-geloof; in de twintigste eeuw werd dit weer afgeschaft.
In de bijbel en in de koran komt heel veel geweld voor; tegenwoordig is dat bij de christenen weer uit de mode, behalve als het economisch geweld is.
Godsdienst is dus zeker geen statisch verhaal; het beweegt en leeft. En daarom verschillen al die godsdiensten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ter aanvulling: volgens historici is er geen bewijs dat Jezus geleefd heeft. Ook Mohammed, van de Islam, heeft waarschijnlijk helemaal niet geleefd. Deze figuren zijn eeuwen later erbij verzonnen, om het verhaal levendig te maken. Bedenk, dat de mensen toen al heel lang goed konden schrijven. Toch is er in die tijd zelf helemaal niets over Jezus en Mohammed geschreven. Dat geeft toch te denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen mens die twijfelt of koning Nebukadnezar ooit geleefd heeft of de Farao’s van Egypte. Mensen zeggen zelfs niet te twijfelen aan het bestaan van Mozes of David. Maar zodra we over Jezus praten, zeggen ze ineens te twijfelen of hij ooit bestaan heeft. Dat is een reactie die alleen kan voortkomen uit het feit, dat mensen met alle geweld niets met Hem te maken willen hebben. Ze weten, dat als ze erkennen, dat Hij geleefd heeft, ze ook rekening met Hem moeten houden. Als het gaat om het bestaan van Jezus, zijn er duidelijke bewijzen dat Hij echt geleefd heeft. Niet alleen Zijn vrienden (Nieuwe Testament) bewijzen dit, maar ook Zijn vijanden! enkele voorbeelden van vijanden: In de Talmoed, het Joodse "handboek" (om het zo maar gemakshalve even te noemen), wordt verteld over Jezus die nu zo’n 2000 jaar geleden geleefd heeft. De Talmoed stelt zich op als een vijand van Jezus, maar erkent wel het bestaan van Jezus. Denk nu niet, dat de Talmoed een boek uit onze tijd is. De Talmoed is zeer, zeer oud en beschrijft het leven in Israël zo’n 2000 jaar geleden! De Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus, die in de eerste eeuw van onze jaartelling leefde en in dienst stond van de Romeinen, heeft de Joodse geschiedenis beschreven en tevens een aantal feiten uit het leven van de Here Jezus vermeld. Hoewel hij zelf geen volgeling van de Here Jezus was, heeft hij toch verteld van het leven van Jezus, Zijn daden, Zijn sterven en de mededelingen over Zijn opstanding. Ook vertelde hij van de opschudding die er ontstond, toen men het bericht kreeg, dat Jezus uit de dood zou zijn opgestaan. In JOODSCHE HISTORI boek XVIII hoofdstuk 4 - 772 schreef Flavius Josephus het volgende:
"Te die tijde was er een zekere Jezus, een wijs mens, indien men hem althans een mens noemen mag; want zijn werken waren wonderbaar. Hij onderwees degenen, die gaarne in de waarheid onderricht wilden worden, hij werd gevolgd niet alleen door vele Joden, maar ook door vele heidenen. Deze was de CHRISTUS, die door de oversten onzes volks bij Pilatus aangeklaagd en op zijn bevel gekruisigd werd. Doch die hem bij zijn leven gevolgd hadden, verlieten hem na zijnen dood niet; want hij is hun ten derden dage weer levend verschenen, gelijk de goddelijke profeten, onder meer andere wonderlijke dingen, van hem voorzegd hadden. Aan hem is het dat de Christenen, die tegenwoordig nog bestaan, hun naam ontleend hebben."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Profeet Mohammed bestaat en zo ook Isa (Jezus)!!! "er is geen God dan Allah en Mohammed is zijn boodschapper!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@levendesteen. Ik heb het over bronnenonderzoek. Dus gewoon het zoeken naar geschriften. Jij hebt het over het al dan niet willen. Dat is iets heel anders. De bronnen zijn nooit gevonden, ook al konden mensen toen al eeuwen goed verhalen en brieven schrijven. Historici gingen nog niet zo gek lang geleden systematisch op jacht naar bronnen. Het gevolg was, dat het onstaan het van christelijk geloof in kaart werd gebracht. Een ander gevolg was, dat deze wetenschap niet erg welkom was. De Paus stelde toen een antimodernisme-eed in. Hij wilde liever niet, dat de gelovigen met de waarheid werden opgezadeld. Lees een boek hierover: Leeg en Bevrijd van Hein Thijssen. Hij was priester.
@Excentriek. Je kan dingen roepen, maar dan is het nog geen bron. Roep maar duizend keer dat 1+1 3 is. Helpt dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klaas je staat vrij te geloven wat je wilt, is jouw keuze. Maar 11 van de 12 discipelen zijn vanwege hun geloof omgebracht ( zelfs kruisiging op hun kop ) en velen daarna.
Als ze niet zo'zeker van hun zaak waren geweest hadden de Here Jezus wel geloochend.
Het is niet waar, dat alle godsdiensten hetzelfde zouden zijn of op hetzelfde zouden neerkomen. Het is ook niet waar, dat ze allemaal om dezelfde god zouden gaan. Er zijn godsdiensten waarin men niet één, maar vele goden vereert. Er zijn godsdiensten waarin men beweert, dat er helemaal geen god is. Er zijn godsdiensten die menen dat er geen persoonlijke god is, maar dat de godheid in de natuur zit. De godheid is dan niet boven de schepping verheven, maar maakt deel uit van de wereld om ons heen.

Als het gaat om de oplossing van het zondeprobleem van de mens, geeft alleen het christendom een eerlijke en echte oplossing. Het christendom ontkent de zonde niet en dwingt je ook niet om ermee te leren leven. Het christendom toont niet slechts medelijden met de mens-in-nood. Jezus biedt een oplossing.
De Here Jezus is degene die in je hart wil wonen die een mens tot in het diepst van zijn ziel echt verandert.
De Here Jezus was hier zeer duidelijk in.
Joh 14:6 Jezus zei Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor jou een zonde is, is volgens een ander geloof geen zonde. waar ligt dan het verschil als je op vele manier in kan vullen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderwerp Zonde voor eucalypje
Zonde betekent letterlijk: je doel missen. Zonde blokkeert mensen om in een relatie met God te leven. Het brengt afstand tussen God en de mens.
Toen God de wereld schiep was de mens volmaakt en kende geen zonde. De mens leefde in harmonie met God.
Na de zondeval, kwam de zonde en hiermee de dood en verdriet in de wereld.
Maar wat houdt zonde nu concreet in? Wat is in Gods ogen zonde?
"Hij (Jezus) ging verder: je wordt slecht door wat je denkt. Uit je innerlijk, je hart, komen slechte gedachten voort. Hoererij, diefstal en moord; overspel, hebzucht en gemenigheid; bedrog, losbandigheid en jaloezie; gevloek, hoogmoed, onverschilligheid en zo meer, komen van binnen uit de mens. Die maken hem slecht.
" (Marcus 7:21-23)
Omdat God Heilig is komt er iets tussen God en ons in te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Izmo,
In Johannes 3vs 3 zegt de Here Jezus dat iemand die het Koninkrijk van God wil zien opnieuw geboren moet worden. In vs 5 geboren uit water en Geest. De erfzonde zal ik proberen eenvoudig uit te leggen.
Net zoals een klein kind bij de ouders wegloopt zo lopen wij al vanaf onze geboorte bij God vandaan.
Het zit in onze natuur om te zondigen, ongehoorzaam te zijn aan Gods wetten, dit sinds de val van Adam en Eva. Omdat het in onze natuur zit, zijn we allemaal in mindere of meerdere mate zondaars. Al doen we nog zo ons best.
Rom 3 : 23 zegt Want allen hebben gezondigd. Daarom moet de mens opnieuw geboren worden om God te kunnen naderen, dit geldt voor ieder mens Gereformeerden, Katholieken, Boeddhisten, Atheïsten en Moslims etc..
Het is een ontmoeting met God in ons hart en worden opdat moment naar God toe omgekeerd en gaan we een nieuw leven leiden naar Hem toe, door Gods Geest.
2 Kor 2 vs 17
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe Schepping, het oude is voorbij het nieuwe is gekomen. Wij aanbidden dus zeker dezelfde God, maar God wil een echte relatie met je door middel van de Here Jezus.
God heeft de Moslims lief.
Er zijn zoveel godsdiensten omdat velen een god nodig hebben omdat men anders de zin van het leven niet snapt.
-Niemand heeft hem ooit gezien, maar we zouden er wel een kunnen gebruiken.
-Het bewijs dat er niet 1, maar geen god is zie je toch als je de ellende op de wereld bekijkt, dat (naast natuurrampen) de mensen zichzelf aandoet.
-Je wilt niet weten hoevelen zich al hebben afgevraagd "God waar ben je nou?" als je gezin wordt uitgemoord, verkracht of onthoofd of je moet leven op een vuilnisbelt en vul zelf maar in.
-Als er écht een God zou bestaan hadden we maar één weten en niet één geloof.
-Hij zou dan niet zo onduidelijk en moeilijk doen om alles maar aan onze fantasieën over te laten.
-Het is voor machthebbers een stok achter de deur om volk in het gareel te houden.
-Met meer besef dat dit het laatste leven is dat je hebt, konden we wel eens zuiniger met elkaar omgaan.
-Zonder godsdienst hadden veel mensen een langer en gelukkiger leven kunnen hebben.
-Ik wil ook geen ruzie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit de islaam wordt gezegd dat de islaam de oorspronkelijke godsdienst is. Door de eeuwen heen vergaten de mensen dat er één God was of als er een profeet kwam (zoals Mozes (vrede zij met hem) of Jezus (vrede zij met hem)), dan gingen de mensen na verloop van tijd toch weer hun eigen interpretatie eraan geven.

Volgens de islaam hebben dus alle profeten geprobeerd de mensen naar de islaam en de manier van de islaam te leiden. De joden hebben alleen de regels van God te streng geïnterpreteerd en de christenen te soepel. De islaam is volgens de islaam dus de middenweg.

De H. Qur'aan zegt ook duidelijk dat moslims op de beste wijze met christenen en joden moeten discussiëren en dat je moet zeggen: uw God en mijn God zijn één.

Dit is dus een antwoord vanuit de islamitische visie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdart de mensen zelf hun eigen religie zijn begonnen en iedereen denkt dat alleen hun gelijk hebben!
In principe moet je weten wat God betekend en dat is alles wat goed is en vooral ook uit de natuur wat door God gemaakt is in elk geval niet door de mens!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
God heeft naar alle volkeren een boodschapper/ profeten gestuurd. Omdat de mensen vroeger op verschillende plaatsen en verder uit elkaar leefde heeft God zich kenbaar gemaakt voor die groep mensen betrekking op hun cultuur/ normen en waarde. God stelde regels (en soms) wetten op voor die mensen. Wat voor de ene toen niet mag b.v eten mag misschien wel bij een ander geloof. God heeft het beste voor de mens. Als je nu naar de 3 grote monotheïstische geloven kijkt hebben ze in grote lijnen ongeveer wel dezelfde regels. Het zijn universele leef regels en allemaal van de zelfde God.
Het is ondenkbaar dat er meerdere goden zijn... Er zijn hier genoeg bewijzen voor. Eén hiervan is een gezegde 2 kapiteinen op 1 schip werkt niet. Dit is algemeen bekend. Sommige mensen willen juist een bepaald persoon een hoge status toeschrijven en hem een soort god maken.
Zo zijn er vele dingen veranderd en uit ze verband gehaald. Hierdoor heeft God een nieuw geloof gestuurd (een update).
In de Islam geloven wij dat Profeet Mohammed als Laatste Boodschapper en tegelijk Profeet voor de gehele mensheid en Jinn is gestuurd. Tevens heeft God ervoor gezorgt dat de Geloof zijn zuiverheid blijft houden. Dit lijkt moeilijk voor te stellen als je nu naar het nieuws kijkt, maar we zijn het er allemaal over eens dat we ons moeten houden aan de 5 zuilen en 6 pilaren e.d. Als je dit niet doet val je buiten de Islam. Hierbij wil ik gelijk nog iets duidelijk maken een terrorist is geen moslim en een moslim is geen terrorist!

Peace!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zo'n 6 miljard verschillende mensen
En er zijn zo'n 6 miljard verschillende gods-beelden
Dus zijn er zo'n 6 miljard verschillende gods-diensten

Een aantal daarvan hebben dezelfde naam
Maar als je doorvraagt is geen ervan precies hetzelfde

groet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste is het niet voor iedereen zeker dat er een god bestaat, dus ook niet of er maar 1 god bestaat.

iedereen vult het dus in op zijn eigen manier, interpreteert de bijbel anders, voegt wat toe, laat wat weg, vult wat in wat weer zijn eigen draai of stroming krijgt. dat heet dan een geloof en zo zijn er heel veel van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat niet iedereen er van overtuigd is dat er maar 1 God bestaat. En, als men al van 1 God uitgaat, dan geloofd men liever in zijn 'eigen' God. Mensen eigenen zich heel graag een specifiek godsbeeld toe. Zoveel mensen, zoveel wensen, landen, culturen, opvattingen...., dus heel veel godsdiensten. En ieder is vrij.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat er zo veel godsdiensten bestaan is niet nieuw. Ook in Jezus dagen bestonden er velen.
Naast de leer die Jezus bracht. En we kunnen er natuurlijk van uitgaan dat Jezus de waarheid bracht.
Zo had je de Farizeeën, de Sadduceeën, de Schriftgeleerden, de Judeeërs, om zo maar een paar te noemen.
Hoe dacht Jezus over ze? Lees Mattheus 23. Jezus gebruikte harde en duidelijke taal en waarschuwde de omgeving ook hen niet te volgen.
Valse leer gaat terug tot de zondeval.
God had de mens gezegd dat ze gehoorzaam moesten zijn. Het gebod niet van de vrucht [staat nergens dat het een appel is en ook niet de betrekkingen die Adam en eva met elkaar hadden, daar ze juist hun voortplantingsvermogen hadden gekregen om de aarde te "vullen"] te eten, maar door de slang (Op 12:9, Satan) juist werd beweerd dat God de mens het gebod had gegeven omdat hij niet wilde dat de mens als God zou zijn.
Hier begon het bedrog al. Hij wilde niet dat de mens God diende.
Maar door leugens te creëren, en de mens het "idee" te geven God toch te dienen, kon hij alleen door een surrogaat aanbidding of godsdienst(en) te creëren, zijn doel bereiken. Als hij dat openlijker zou doen, zou iedereen het direct door hebben.
De Bijbel is duidelijk in Mattheus 7:13, 14, 21, dat niet iedereen die zegt: Heer, Heer, Gods koninkrijk zal binnen gaan. Ook dat er een smalle weg is die tot leven leidt.
Jezus heeft ook een illustratie gebruikt, waarbij hij over het tarwe en het onkruid sprak. Ook daar wordt de Duivel als organisator er achter genoemd.
Het feit dat de meeste godsdiensten veel overeenkomsten vertonen, wordt in het boek The Two Babylons van Rev. Alexander Hislop uitgelegd (Engels):
http://www.zsezse.com/pdfs/romanism/The%20Two%20Babylons.pdf
De Bijbel zegt dat God geen God van wanorde is, dus zal duidelijk geen genoegen nemen met de surrogaat godsdienst.
In Openbaring (hfdst 17 en 18) wordt het Grote Babylon zelfs vernietigt op instigatie van God.
Wel zei Jezus dat aan de vruchten je de ware zou herkennen.
En daar zou je naar moeten speuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja eigenlijk wel een beetje vreemd.
hoe weet je bijvoorbeeld welk geloof /religie die bij je past zonder alle kerken en dergelijke af te gaan alleen soms komt er iemand van een bepaald geloof aan de deur maar waar blijft eigenlijk de rest ik vind wel dat je weinig info er over krijgt kwa geloof welk geloof er bij iemand past!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet een geloof bij je passen? Moet het geloof dingen doen of verlangen van je die "in je straatje passen"? Moet het niet te veel tegen jou zin in vergen?
Wie of wat bepaald welk geloof het juiste is?
Dat is Degene die aanbeden moet worden. God dus zelf! Hij heeft zijn Woord, de Bijbel gegeven.
Het vergt tijd, moed en inspanning goed te lezen wat zijn boodschap daarin is. Niet met de gedachte dat het niet waar is, of door mensen geschreven.
Mensen spreken van een "eigen geloof".
Dat betekent dat men de keuze maakt zelf iets samen te stellen of te accepteren wat "hun" uitkomt.
Neen, God verlangt 1 soort aanbidding of geloof, die Hij bepaald en niet een mens zelf.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding