http://www.beleven.org/verhaal/het_paasverhaal_uit_de_nieuwe_bijbelvertaling
je zou ook kunnen zoeken op http://www.biblija.net/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het nieuwe testament, in de boeken, mattheus, marcus, lucas en johannes. hierin wordt het leven en sterven van Jezus verteld en wat Hij in Zijn tijd op aarde deed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus zijn leven en sterven staan uiteraard beschreven in het Nieuwe Testament.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle 4 de evangeliën bevatten het paasverhaal. Matteüs vanaf hoofdstuk 26, Marcus vanaf hoofdstuk 14, Lucas vanaf hoofdstuk 22 en Johannes vanaf hoofdstuk 12.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder andere in Mattheüs 26- 29

Hier kan je het downloaden als mp3 en daarna beluisteren:

http://www.jw.org/index.html?option=QrYQZRQVNlVlYR
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Voornamelijk staat het paasverhaal in de bijbel beschreven in de hoofdstukken en verder:
Matheus 28, Marcus 16, Lucas 24, Johannes 20.

-Opmerking:
Herhaalderlijk verwijst Jezus naar zijn handen en zijsteek bij de discipelen om te bewijzen dat hij het echt is bijvoorbeeld bij de verschijning aan Thomas.
-Thomas zegt:"Als ik niet in zijn handen het litteken van de spijkers zie en mijn vingers in het litteken van de spijkers steek en mijn hand in zijn zijn steek, zal ik zeker niet geloven."
-Dagen later kwam Jezus terwijl de deuren gesloten waren bij de discipelen en zei tegen Thomas: "Breng je vingers hierheen en kijk naar mijn handen en breng je hand en steek die in mijn zij en wees niet ongelovig."

-Al staat het vast dat Jezus heeft bestaan, dit kan niet kloppen!
-Als je iemand aan het kruis nagelt met spijkers in zijn handen, dan valt hij van het kruis af.
-Het ligt voor de hand dat Jezus aan een T-balk was vastgebonden of gespijkerd bij zijn polsen.
-Toch staat het zo geschreven. Daar iedereen het vrijstaat te geloven wat men verkiest, wil ik hier geen verdere discussie over.