Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een moslimmeisje op een katholieke school een hoofddoek dragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een katholieke school mag het dragen van een hoofddoek verbieden, dat heeft het CGB (Commissie Gelijke Behandeling) bepaalt.

Er zijn dus scholen die het dragen van een hoofddoek verbieden, dit is echter niet op alle katholieke scholen zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

als de school daarom tegen is niet als de school daar geen problemen mee heeft zou ik niet weten waarom niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit op een christelijke school (middelbare)en daar dragen ook meisjes hoofdoek en het mag gwn maar je kunt het daar altijd nog vragen , meestal mag het wel maar ik zou maar vragen voor de zekerheid suc6 ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan niemand je een antwoord op geven, behalve de kantonrechter, en die heeft nog geen uitspraak gedaan.

"De kantonrechter in Zaandam buigt zich de komende tijd over de vraag of het Don Bosco College in Volendam een leerlinge terecht heeft verboden op school een hoofddoek te dragen. De rechter deed maandagmiddag na de behandeling van de zaak nog geen uitspraak. Ook heeft hij niet gezegd wanneer hij precies vonnis wijst."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens+
Droegen katholieken ook geen hoofddoeken vroeger? Nu is dat niet meer, verplicht maar het mag wel. Althans in katholieke gemeenschappen denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou ze het niet mogen he.
Nonnen dragen toch ook religieuze kledij :)
Respect voor ieders geloof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist daarom. Men eist toch ook niet van nonnen dat ze hun kapje af moeten doen. Iedereen gelijk voor de wet en geloof.
Dat mag zeker! In de bijbel staat dat een vrouw haar hoofd moet bedekken (1 korintiers 11, verhouding tussen God, Christus, man en vrouw) dus ook katholiek gezien doet dat meisje niets "verkeerd". Dat de directeur hier zo'n heibel van maakt is omdat hij bang is voor islam, terwijl islam niet anders een geloof is dan dat christendom dat is. Beiden gaan uit van dezelfde principes en van het bestaan van één enkele God.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is gewoon niet toegestaan waar al die drukte voor wij mogen ook geen hoedjes en petjes dragen op school en in hun land passen ze de regels ook niet aan voor een nederlander die doen gewoon dat uniform aan wat bij hun verplicht is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding