wat is de functie van de toren of koepel?

Van de islam, christenen en joden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.9K

Antwoorden (3)

Je ziet meteen waar hun gebedshuizen zijn. Dat is dus een nuttige functie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat het gebouw daarmee boven de huizen uitkomt is het geluid van de klokken of de gebedsoproep een eind weg nog te horen.
Amadea
12 jaar geleden
De betekenis/ reden van een toren of koepel is van Bijbelse afkomst. Misschien ken je het verhaal van de Toren van Babel. De achterliggende gedachte toen was om een zo hoog mogelijke toren te bouwen om op die manier tot in de hemel (dicht bij God) te komen (Genesis 11:4-9). Zo wordt er nog steeds gedacht, terwijl God zelf dit afkeurt. Dit lees je in het bijbelse verslag. Je zult dan ook begrijpen hoe wij in onze taal komen aan de uitspraak: "Babylonische spraakverwarring". Wanneer je God wilt aanbidden moet je hem "met geest en waarheid" aanbidden (Joh 4:24). Niet met behulp van torens, beelden (dit is Nota Bene een smaad voor God - lees maar eens in 1 Jo 4:12, Jes 40:18 en 46:5, Han 17:29) en ander materiaal (afgoderij). God woont niet in tempels die door mensen zijn gemaakt (Handelingen 17:24). De functie van een toren en/of koepel is er feitelijk dus niet, maar kun je zien als "aanzien verwerven".