Is er een overzicht van wat er in de Bijbels voorspeld is en volgens aanhangers ook uitgekomen is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja ik heb een film van een predikant uit Haarlem waarin in 2 uur tijd, de predikant deze voorspellingen uit de bijbel verklaart.

Ik weet wel een voorspelling die uitgekomen is. Mattheüs 24:24 - Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan. In der loop der tijd zijn er ontzettend veel mensen gekomen die zeiden dat ze Jezus Christus waren, dit is een goede voorbeeld van valse christussen. Aan valse profeten kun je denken aan mensen denken zoals Howard Camping die beweerde dat er iets zou gebeuren op 21 Mei. Hier een filmpje over een man in Siberie die beweerd Jezus Christus te zijn;

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=nklSQxN9Kfs...

De Joodse Geschriften (De Torah, De Profeten, en de Geschriften, die samen de Tenach of de Joodse Bijbel vormen) vormen een zeer helder totaalbeeld van wie de Moshiach (Messias) zal zijn wanneer Hij uiteindelijk naar de staat Israël zal komen. Er bestaan feitelijk meer dan 300 profetieën in de Hebreeuwse Geschriften, die tot in detail vele feiten over deze komende Messias/koning beschrijven. Hier zijn er slechts een paar (en vergeet niet dat al deze verzen uit de Joodse Bijbel komen): De Messias zou in Betlehem geboren worden: Micha 5:1. De Messias zou van de stam van Juda zijn: Genesis 49:10. De Messias zou zichzelf rijdend op een ezel presenteren: Zacharia 9:9. De Messias zou tot de dood gefolterd worden: Psalm 22. De Messias zou komen vóór de vernietiging van de Tweede Tempel: Daniël 9:24-27. Het leven van de Messias zou aan een bepaalde beschrijving voldoen, waaronder zijn lijden, zijn stilzwijgen bij zijn arrestatie en zijn veroordeling, zijn dood en zijn begrafenis in de graftombe van een rijk man, en zijn wederopstanding: Jesaja 52:13-53:12. En er zijn er nog veel meer Toegevoegd na 3 dagen: Vervulde profetien zijn slechts een onderdeel van de bewijzen, dat de Bijbel waar is. Honderden bijbelse profetien werden vervuld, specifiek en bovennatuurlijk, vaak lang nadat de profeet overleden was. Bij voorbeeld: De profeet Danil voorspelde in ongeveer 538 voor Christus (Daniel 9:24-27) dat de Christus zou komen als de Beloofde Redder en Koning 483 jaar nadat de Perzische koning de joden toestemming gaf om Jeruzalem te herbouwen, dat een rune was geworden. Dit werd honderden jaren later duidelijk en onmiskenbaar vervuld. Er zijn expliciete profetien die gaan over speciale naties en steden, die in de loop der tijden allemaal letterlijk vervuld werden. Meer dan 300 profetien werden vervuld door Christus Zelf bij zijn eerste komst. Andere profetien betreffen de verspreiding van het evangelie, maar ook diverse valse religies en nog meer zaken. Toegevoegd na 3 dagen: ■…en veel andere. Deze dingen worden natuurlijk niet vermeld in het technische jargon van de moderne wetenschap, maar in termen van de gewone wereld van alle dag zijn ze toch volmaakt in overeenstemming met de nieuwste inzichten Toegevoegd na 3 dagen: ■De wet van het behoud van massa en energie (II Petr. 3:7) ■Bijna grenzenloze uitgebreidheid van het uitdijende heelal (Jesaja 55:9) enz Toegevoegd na 3 dagen: er zijn er nog tientallen

het zijn vnl dingen die in het oude testament voorspelt zijn, die in het oude of nieuwe testament uitkwamen (de komst van jezus, uit de stam van David de verwoesting van de tempel, enz.). we leven nu in de tijd tussen de hemelvaart van Jezus en de Zijn terugkomst. We wachten dus op Zijn terugkomst. Wanneer die zal zijn, weet niemand, maar in het bijbelboek Openbaringen staan wel tekenen van de eindtijd die we kunnen herkennen en die zich in steeds sneller tempo voltrekken (rampen, oorlogen, valse profeten, verdrukking van christenen, enz) je kunt dit natuurlijk ook anders uitleggen (toeval), maar ik geloof in de bijbel. bovendien heeft God na de zondvloed in het OT belooft om de wereld nooit meer met totale verwoesting te straffen. op zich hebben de wereldmachten genoeg wapens in handen om de hele wereld te kúnnen verwoesten. Toch gebeurt dit niet (toeval? ik denk van niet!). Ook de spanningen rond het Joodse volk in de staat Israël houden nooit op. Het Joodse volk is altijd God's lieveling geweest. Hij laat dit niet los! (toeval? ik denk van niet!) Dit zijn de voorbeelden die me zo te binnen schieten, maar er zijn er ongetwijfelt meer.

De belegering en de val van Jeruzalem door de Babyloniers in het boek Danieel beshreven (Da hfst 1 tot hfst 2 vers 4 .) hst8 tot tot en met hfst 12 En in 70 Gt de verwoesting van Jeruzalem voorspeld door Jezus. ;-) matth 24:15 -Da 11:31 ;-)

Bronnen:
bijbelboek Daniel

Er staan niet alleen profetieën in de Bijbel waarvan de vervulling ook in de Bijbel staat. Er zijn ook Bijbelse profetieën waarvan de geschiedenis bevestigt dat ze zijn uitgekomen. Het duidelijkst daarvan zijn de profetieën in het boek Daniël. De profeet Daniel zag in een visioen, dat hij beschrijft in hoofdstuk 7, verschillende merkwaardige dieren. In hetzelfde visioen kreeg hij uitleg over de betekenis van die dieren. In hoofdstuk 8 beschrijft hij een ander visioen met uitleg. Beide visioenen van Daniël betreffen de opeenvolgende wereldmachten. Dat zijn, te beginnen in zijn eigen tijd: de Babylonische, Medo-Perzische, Griekse en Romeinse macht. De voorspelling over een Griekse heerser was zo duidelijk, dat die herkend werd toen Alexander de Grote (die koning van de Grieken was) een groot deel van de toenmalige wereld veroverde. In hoofdstuk 2 beschrijft Daniël een beeld, dat koning Nebukadnezar in een droom had gezien. Ook dat beeld vertegenwoordigt de wereldmachten. Hierbij gaat het zelfs nog verder na de Romeinse macht. Als je meer uitleg wilt kun je die lezen in het boekje “Daniëls profetie” dat verkrijgbaar is bij Jehovah’s Getuigen. Dit was slechts een voorbeeld. In de Bijbel staan heel veel profetieën die zijn uitgekomen. Ik kan me voorstellen dat daarover een twee uur durende film gemaakt is. Het is niet in een eenvoudig lijstje te vatten.

Er zijn wel lijsten te vinden, maar een lijst met alle profetieën kan ik niet vinden. Ik heb als voorbeeld een linkje naar zo'n lijst. Via google kwam ik ook nog bij een boek uit dat ik niet ken, ik heb hieronder een linkje naar het boek voor het geval dat je het interessant vindt.

Bronnen:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken...
www.apologeet.nl/faq/pdf/004_profetieen.pdf

Er was voorspeld dat de Joden vervolgd zouden worden, en dit is duidelijk gebeurd tijdens onder andere de Tweede Wereldoorlog. In de Bijbel zeggen de Joden tegen Pontius Pilatus: ''Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen.'' Lees er eens een goede Bijbelverklaring op na, kun je veel aan hebben!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100