Waarom word er op geloofsvragen massaal geantwoord en gereageerd?

Het is hier net een kerk. Of spiritueel centrum. Niemand mag zijn of haar gedachte of ervaringen geven zonder dat er gelijk en aanval op komt.
Dit is de kern van oorlogen. Waarom reageren we hier zo vel op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Zoals hierboven gezegd: ieder mens heeft er wel wat over te zeggen en het raakt iedereen in het diepst van z'n bestaan.
Voor mij persoonlijk (en wellicht geldt dit ook voor medechristenen) kan ik bijna niet anders dan reageren wanneer er onwaarheden over het christendom worden gezegd, of wanneer er wordt gespot met God. Of als mensen stellig beweren dat God niet bestaat.
Ik denk dat dit andersom ook zo is voor een anders gelovige of een atheïst. Want als een christen uit het diepst van zijn overtuiging het Evangelie uitlegt, krijgt hij 15 minnetjes en weet ik het hoeveel reacties. Blijkbaar raakt het dus echt iedereen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je.

Andere antwoorden (8)

Blijkbaar omdat het mensen bezig houdt of mensen denken er verstand van te hebben.
Overigens vind ik dat hiert juist heel mild en met respect omgaat met mensen met geen of een ander geloof. Ik heb in ieder geval niet tot nauwelijks enige strijd ervaren tussen mensen wat betreft geloof hier op GV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik reageer altijd netjes zonder iemand aan tevallen hoor.
Iedereen heeft zijn of haar recht van "spreken"of van vragen en daarom laat ik iedereen in zijn /haar waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dia Baileyisme;

Om dezelfde reden als dat er oorlogen worden gevoerd wordt er hier ook zo Fel op gereageerd; het raakt veel mensen in hun diepste overtuiging. Los daarvan is het natuurlijk altijd prachtig voer voor smeuiige discussies, want gelovig of niet, vragen over de aard van ons bestaan boeien iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal zelfs meer zeggen: dingen die over geloof gaan worden vlug verbannen heb ik zo de indruk.
Het is daarom dat ik naar GoeieVraag.be ging......maar dat blijkt juist dezelfde als GoeieVraag.nl ...of heb ik het fout.
Geloofsvragen en veel reacties ....dat is blijkbaar een Hollands fenomeen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben toch allemaal calvinistische wortels. En ik geloof dat veel mensen zoekende zijn. Tsja, naar wat. We zoeken het in vele dingen, maar ook veel mensen zijn op zoek naar inhoud in het leven. Omdat GV anoniem is kan je je diepste vragen stellen. Vragen die je niet zomaar aan iedereen stelt. Blijkbaar zijn mensen met het geloof bezig, op de een of andere manier. Zo gek is dat niet.
Als de Islam serieus leeft volgens hun wetten en Koran vinden we dat normaal en respecteren we dat, maar als in Nederland mensen op zoek zijn en worstelen met geloofsvragen vinden we dat soms toch wel een beetje....
Maar persoonlijk vind ik niet dat er fel gereageerd word. Iedereen vertelt zijn mening en dat mag gelukkig. Het verbaast mij vaak wel hoeveel reacties een geloofsvraag ontketent en dat geeft mij het gevoel dat veel mensen er mee bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Voor mij persoonlijk een gelegenheid om over Gods voornemen te vertellen met respect naar andermans mening toe.
Soms gebeurt het wel eens dat men ongewild op iemands teentjes trapt, dit is het nadeel van virtueel communiceren.

Het is niet iedereen gegeven om zich uit te drukken zoals men het werkelijk bedoelt, daarom dat ik altijd afsluit met ;-)
zodat men kan zien dat ik het goed bedoel! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat religie uitdaagt om erover na te denken. Althans voor de mensen die op dit soort vragen reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er maar 1 hogere macht of god is hoe je het wil noemen .
En dat er zooooveel verschillende religies zijn.Verschillende religies die eigenlijk over hetzelfde gaan die veroorzaken strijd.
Er zijn dus groepen [godsdiensten ]gevormd om tegen elkaar te strijden ,want oorlog levert geld op en dat is belangrijk.
En veel mensen trappen hier in .

We zouden allemaal als bewoners van de aarde moeten geloven voor ons zelf in een god of wat je wil .
Godsdiensten hadden naar mijn idee beter niet kunnen bestaan.

We zijn alle 1
onze weg is niet een betere weg.
maar is slechts een andere weg.