Waarom mogen vrouwen in Saoedi-Arabië geen rijbewijs of auto rijden?

De vrouwen van de islamitische profeet Mohammed reden toch ook op een kameel. Of heeft het niet met religie te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2K

Het beste antwoord

Ik mag geen Engelstalige tekst citeren dus zelf lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Women%27s_rights_in_Saudi_Arabia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Opzich heeft het niets met de godsdienst te maken want nergens in de koran staat dat het verboden is voor vrouwen om te rijden. En er zijn veel andere islamitische landen waar wel gereden mag worden. Het is eerder een culturele eigenschap dat bij het land hoort. Ze hebben het er wel eens over gehad om dit verbod af te schaffen. Wanneer het gedrag van mannen verbetert en de kwaliteit van de Saudische wegen omhoog gaat, is er volgens de Sheikh geen sprake van een religieus conflict. Dus zou het ook afgeschaft kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de vrouw daar niet zo vrij is. Zij zien de vrouw als een iemand die moet koken en voor de kinderen moet zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor tenietdoen van die -