Wat zijn grote misvattingen uit de bijbel?

dus verhalen die vanuit de bijbel totaal verkeerd over gebracht zijn maar die menig mens als waarheid beschouwd.

Toegevoegd na 1 minuut:
dan wel te verstaan dat de bijbel dan -om het zo maar ff te zeggen- de hele waarheid is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat het per persoon ook verschilt,daar waar hij/zij anders naar een bijbelverhaal kijkt,dan bijvoorbeeld ik Maar een voorbeel Homofilie. Er zijn mensen die beweren dat er in de bijbels staat dat God dit verafschuwt Alleen zijn er nergens teksten waarin God letterlijk homofilie verbiedt. er staat wel teksten in over verafschuw van seks tussen mannen,maar niet gesproken over homofilie Je kan interpreteren,dat men met die tekst bedoeld,een man die vreemd gaat met een ander man. Mannen/priesters die jongens misbruiken. Ik ben van mening dat in de tijd van de bijbel en ook daarna,homofilie een heel ander betekenis had dan tegenwoordig. Want durfde met toen wel uit te komen voor hij/zij geaardheid en een relatie aan te gaan met iemand van het zelfde geslacht,op basis van liefde. Toen durfde men dat niet,en kende men alleen homofilie als misbruik,en vreemd gaan, maar liefdes relatie tussen homo's kwam toen niet voor.( niemand durfde er voor uit te komen)

De waarheid van de bijbel is iets waar je zelf achter moet komen, dan bedoel ik: geloof je het? als je een verhaal leest, kan het ook symbolisch worden bedoeld. of als waarschuwing voor iets. ik denk dat je het nooit kan weten..

Het scheppingsverhaal.