Kun je de morning afterpil slikken en de volgende dag weer?

als ik vrijdagmiddag de morningafterpil heb geslikt kan ik heb dat maandagsvond weer slikken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
2.3K
ronron1212
6 jaar geleden
Gewoon de pil gebruiken is gezonder
Erna55
6 jaar geleden
De anticonceptiepil is een voorbehoedsmiddel.
De morning- afterpil is een noodmaatregel. Gebruik een condoom of een anticonceptiepil.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is heel ongezond. De morning after pil is heftige zooi hoor.
Heb seks met condoom en ook eventueel de pil. De morning after pil is bedoeld als noodgeval. Als je EEN KEER onveilige seks hebt gehad.
Gebruik een condoom, dat voorkomt ook een SOA. En voor sommige SOA's is geen genezing mogelijk, dus ook geen pilletje.
Voor als je t niet weet: een DOA is een sSeksueel Overdraagbare Aandoening. HIV/aids is er eentje van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
DOA=SOA
Ritsuka
6 jaar geleden
De MAP is heftig en alleen voor nood bedoeld.

Antwoorden (1)

In een korte periode vaak de noodpil nemen, heeft geen ernstige neveneffecten op je gezondheid.

Noodsituaties

Anderzijds is het niet de bedoeling dat je te vaak de noodpil moét nemen. Als je herhaaldelijk de noodpil blijft nemen, is de kans immers heel groot dat je toch eens zwanger zal geraken. Hoewel de noodpil vaak als noodoplossing dient, zal ze niet elke keer een zwangerschap kunnen verhinderen! Ze is dan ook niet 100% waterdicht.

Anticonceptie

Daarom is het van het grootste belang dat je een anticonceptiemiddel zoekt om je te beschermen tegen ongeplande zwangerschap. Want zoals de naam 'noodpil' al zegt, het is een pil die enkel te gebruiken is in noodgevallen. Je moet met andere woorden een manier vinden waardoor je niet 2 à 3 maal op een jaar de noodpil nodig hebt.