Wat is beter, Korte of Lange spieren?

Toegevoegd na 11 minuten:
[EDIT] Wat is het verschil tussen lange en korte spieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

Korte spieren zijn dikke spieren, veel massa, heel sterk.
Allemaal wel mooi maar een bodybuilder heeft moeite om 5 à 10 Km te lopen!

Lange spieren zullen je helpen bij hardlopen of klimmen en om in conditie te komen. Door op lange spieren te trainen stimuleer je je lenigheid en coördinatie.
Dus ik zou zeggen, lange spieren zijn beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je lange spieren hebt ben je best lenig. Dus ik zou zeggen lange spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan niet echt spreken van wat beter is. Je hebt namelijk kortere spieren in je lichaam, en langere, allen hebben hun functie.

Zoals je weet, kun je door veel rek en strek oefeningen, je spieren wel flexibeler maken (wat op "langer" lijkt).

Je kan ze zien als bijvoorbeeld een elastiek, wat je uitrekt. Hierdoor kan je leniger worden en bijvoorbeeld de spagaat leren. Dit heeft tijd en geduld nodig.

Het is natuurlijk wél van belang (beter dus), dat je zo flexibel mogelijk blijft. En daar bedoel ik niet mee dat iedereen de spagaat moet kunnen, maar door sporten en bewegen houd je je spieren soepel (lenig), waardoor ze hun ondersteunende functie goed kunnen uitvoeren en je bewegingsapparaat goed blijft werken.

Je vraag is dus niet echt van toepassing op korte of lange spieren. Wel op soepelheid en lenigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen "Beter". Wel kan je een voorkeur hebben voor een van beide maar deze keuze is niet voor iedereen gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen betere om te hebben maar wat je wel kunt zeggen is mensen met lange dunne spieren zijn goed in uithouding en mensen met korte en dikke spieren zijn beter in kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bouw verschil per mens. Veel duurlopers (marathonlopers) hebben bijvoorbeeld lange spieren terwijl sprinters juis weer korte spieren hebben, zeer explosief. Je kunt dit ook zien bij bijvoorbeeld je biseps. Houdt je aangroei pas echt op in de arme- holte of hoger. Dit kun je het beste zien als je je arm in een 90 graden hoek houdt. Mensen met lange spieren zullen ook langer moeten trainen om hetzelfde gespierde uiterlijk te krijgen als iemand met korte spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor sommige sporten is het hebben van lange spieren ideaal en aan te raden, zoals hierboven in de meeste sporten waarin uithoudingsvermogen en rennen of lopen regel is.
Maar een bokser, hoogspringer, polsstokspringer of een dartsspeler hebben op hun beurt meer voordeel van korte spieren, en doen er goed aan die te ontwikkelen door intensieve en explosieve training...
Een combinatie van beiden is echter gezond, maar in het geval van specialisatie in een of andere sporttak niet evident.