Wie weet wat de gevolgen kunnen zijn bij hersenletsel in de rechter hemisfeer ?

Deze persoon is ook door het hersenletsel éénzijdig doof geworden,ook rechts.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe worden de motorische functies voor de linkerkant van het lichaam, door de rechter hersenhelft aangestuurd. Ernstig hersenletsel aan de rechterzijde van de hersenen, kan leiden tot verlies van die motorische functies, oftewel een (lichte) linkszijdige verlamming.
Ook het diepte zien, en sommige visuele zaken kunnen verstoord worden. Overigens geldt voor de cognitieve functies dat deze vaak, niet altijd, door de andere hersenhelft kunnen worden overgenomen. Zie ook dit artikel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lateraliteit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De hersenen zijn zo complex dat zelfs de dokter daar geen 100 % antwoord op kan geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus als antwoord: Niemand weet het met zekerheid, en ga niet googlen want dan kom je steeds engere dingen tegen
anneliez