Dat komt door de mannelijke hormonen die mannen hebben. Die hormomen voornamelijk testosteren zorgen voor baardgroei. Vrouwen hebben dit hormoon in mindere maten. Er zijn vrouwen die meer van het hormoon hebben en wel een baard of snor krijgen, maar de meeste vrouwen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel vrouwen zullen nu denken : was het maar waar !!! Maar gelukkig zijn vrouwen met een volle baard vrij zeldzaam. De mate van baardgroei wordt namelijk bepaald door mannelijke hormonen, en daar hebben vrouwen nu eenmaal in de regel een stuk minder van.
Overigens is het ook voor een groot deel erfelijk bepaald ; zo hebben blanke mannen veruit de ruigste baardgroei, terwijl aziaten nauwelijks baardgroei vertonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baardhaar bij de man is een van de secundaire geslachtskenmerken zoals borsten bij de vrouw.
Kennelijk vinden vrouwen een baard aantrekkelijk anders waren die baardige mannen allang uitgestorven.