Ik heb sinds vanmiddag een pijnlijk wreef, wat kan dit zijn?

Vanmiddag heb ik 2 uur op hakken (6cm) gewandeld, toen ik mijn schoenen uittrok deed de wreef van mijn linkervoet zeer. En dat is nog steeds zo als ik nu op platte voeten loop. Als ik op mijn tenen sta (in dezelfde hoek als met hakken aan) heb ik er geen last van. Weet iemand wat dit kan zijn? En hoe dit zo snel mogelijk weer overgaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

rust nemen gaat vanzelf weer over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het overbelasting van je middenvoetsbeentjes en de spiertjes eromheen.

Door op hakken te lopen staan je voeten in een bepaalde hoek wat belastend kan zijn.

Even een tijdje rust gunnen dan gaat het vanzelf beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kramp en pijn aan de wreef zijn aanwijzingen van een verandering aan de voetstand. Door het doorzakken spreidt de voet zich in de breedte. De tenen raken bekneld en vragen om ruimte in de schoen.

http://www.fransmuller.nl/index.cfm?pid=22
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spieren waren die hoogte niet gewend, hebben zich aangepast. Dan moeten ze ineens terug naar de vorige stand, en dan protesteren ze weer.
Als je blijft oefenen/volhouden zal het wel overgaan
13 jaar geleden
Ik als jongen heb niet veel verstand van hakken maar, als je veel op hakken loopt krimpen bepaalde spieren zoals je kuit misschien is dat ook het geval bij je wreef ik zou het weekend op sport schoenen ofzo gaan lopen en als het langer aanhoud naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I betwijfel of je wreefspieren daar last van hebben, maar ik vind het in ieder geval een verademing hier toch nog een iPhone-gebruiker tegen te komen die tot een normaal antwoord in staat is.
Daarom +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het advies op zich is prima: een paar dagen niet op de hakken lopen waar je pijn van kreeg, bij aanhoudende pijn naar de dokter. Van mij ook +1
Ik ook Op 10 cm en heb last van een spier onder mijn voet maar gewoon even 2 dagen geen hakken aan en dan is het bij mijbweer over=]