Wat zijn deze 2 bulten op mijn vingers?

Ik heb 2 hele rare bulten op mijn vingers, ook nog is op mijn gekneusde hand. Ik ben niet zo iemand die er meteen mee naar de dokter gaat.. Weet iemand misschien wat dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

ik zie de bult niet zo goed, maar heeft een dokter gezegd dat je hand is gekneusd? ik dacht eerst namelijk dat ik niks had alleen een blauwe plek maar ik had dus me middenhandsbeentje gebroken, toen kwam er ook een bult, 2 weken geleden. het kunnen ook gewoon kleine vratjes zijn of zonneuitslag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het zeker een reden je dokter nogmaals om advies te vragen, is er wel een foto gemaakt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, ik was ook duizelig en alles, je moet gewoon fotos laten maken ! succes en sterkte ermee
Dit zouden twee ganglions kunnen zijn. Dit zijn bulten op het gewricht doordat er vocht is vrijgekomen. Ganglions gaan meestal vanzelf weer weg, wel kan het pijnlijk zijn. Kijk voor meer informatie eens op google.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Je had beter zelf even op google afbeeldingen kunnen kijken, want dan had je gezien dat een ganglion er totaal anders uitziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf jarenlang last gehad van ganglions. dat zag er exact hetzelfde uit als de bijgevoegde foto van de vraagsteller. Ik weet zeker dat op mijn vingers ganglions zaten, dit is namelijk door de dokter vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zijn geen ganglions. Ganglions zijn geen bulten op een gewricht door vrijgekomen vocht.
Het liefst zou ik de bulten willen voelen om te weten wat het is. Boven de bulten ( dus aan de kant van je hand) lijken de kootjes een beetje dik. Als die bulten zacht aanvoelen, en niet alsof er iets hards in zit, dat kan je voelen door zachtjes te drukken, dan is het waarschijnlijk vocht dat door de kneuzing van je hand ook de vingers gemakkelijk kan doen zwellen. Het is normaal dat bij het kneuzen van je hand of het breken van een middenhandsbeentje de vingers wat opgezwollen raken.