Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik slik magnesium hydroxide voor mijn stoelgang, mag ik dan ook extra magnesium slikken ? of is dit voldoende?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Magnesium oxide/hydroxide wordt volgens mij minder goed opgenomen dan andere vormen van magnesium. Als laxans kan het goed werken, maar bij een magnesiumtekort zijn andere vormen geschikter.

Slik je op eigen initiatief extra magnesium? Misschien is het dan verstandig even je apotheker om advies te vragen vanwege de combinatie met je medicatie. Sowieso is het verstandig om het aan je arts en apotheker te laten weten als je nog medicatie zonder recept gebruikt, of als je vitamines of andere supplementen gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is over het algemeen wel voldoende
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je magnesium slikt is het raadsaam extra calcium te slikken. Deze twee hebben elkaar nodig om de juiste werking te hebben. Teveel kun je er echter niet van binnen krijgen alleen wel last van buikpijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding