wat gebeurd er als de anticonceptiepil te licht is?

ben je dan niet meer beschermt? of houdt een te lichte pil gewoon de bloedingen niet tegen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
26.8K

Antwoorden (2)

Als de anticonceptiepil de licht is voor de betreffende slikster dan krijgt zij last van spotting of tussentijds bloedverlies. Spotting betekent niet dat ze niet beschermd zou zijn tegen zwangerschap, want de contraceptieve werking van de pil blijft gegarandeerd. Bij een hogere dosering loopt de vrouw iets meer kans op bijwerkingen zoals hoofdpijn, borstspanning en het vasthouden van vocht.

Toegevoegd na 27 minuten:
de licht = te licht
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het rappe antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar een te lichte pil beschermt ook tijdens de pilvrije week he? Ik klink nu wss als een overbezorgde 20er. Mijn excuses daarvoor
Amadea
9 jaar geleden
Als er op de eerste dag van de laatste normale menstruatie begonnen is met het slikken van de pil, ongeacht hoe licht of zwaar die is, en het slikken ervan is drie weken lang geen dag vergeten, dan is de bescherming ook in de stopweek gegarandeerd. Maar let wel, het is nooit 100% bescherming. Er blijft altijd een zeer kleine kans op zwangerschap, namelijk van 0,02%.
Een te lichte pil beschermt net zo goed als een zwaardere pil, een te lichte pil houdt enkel in dat je eerder een doorbraakbloeding krijgt. Je bent dus wel beschermd.

Een te zware pil geeft meer bijwerkingen, maar voor doorbraakbloedingen hoef je dan weer minder bang te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor het rappe antwoord!