Mogen minderjarigen met ADHD zelf een voorschrift voor rilatine gaan halen zonder de ouders erbij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik mocht dat wel. Het is de arts die bepaald of jij die medicatie krijgt. Als die het geeft en jij gaat het vervolgens afhalen dan mag dat gewoon. Ook zonder ouders. Ik zie wel dat diverse apotheken regels hebben wat betreft kinderen onder de 12.
Bij kinderen onder de 12 geven ze geen medicijnen mee.

https://www.dienstapotheek-arnhem.nl/pages/default.asp?articleid=115475&token=1@1&HTTPSHASH=