Passen lancetten van het merk Medisana ook op prikpennen van het merk Bayer ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee. Hoe belachelijk het ook klinkt, ELK merk bloedsuikermeter en ELK merk pen heeft zijn eigen lancetten - en zijn eigen teststrookjes.

Wel kun je bij een bloedsuikermeter van het ene merk natuurlijk prima (nog) de prikpen van het andere apparaat gebruiken. Dat scheelt vaak een hele hoop lancetten die je anders weg zou moeten gooien. En in het etuitje kun je echt niet zien of er een pen naast ligt die er eigenlijk niet bij hoort ;)

Zo ben ik al aan mijn derde bloedsuikermeter (altijd op zoek naar goedkopere teststrookjes;)) maar gebruik nog steeds de allereerste pen van de veel te dure Accucheck met die duizend lancetten die erbij zaten.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, de lancetten van Medisana zijn bedoeld voor de MediTouch prikpen. Bayer heeft andere lancetten voor hun eigen prikpen(nen).