Wat zijn niet-zetmeel-houdende groenten en fruit?

Ik las ergens dat het aan te raden is om niet-zetmeel-houdende groenten en fruit te eten;

welke groenten en fruit zijn niet-zetmeel-houdende voedingsmiddelen?

P.S.: bestaat er toevallig een lijst van zetmeel-houdende en niet-zetmeel-houdende groenten en fruit?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ter aanvulling: bij maagzuurklachten raden ze aan om niet-zetmeel-houdende groenten en fruit te eten, ik heb reflux en dus maagzuurklachten, daarom de vraag eigenlijk...

Toegevoegd na 5 minuten:
Ter aanvulling: bij maagzuurklachten raden ze aan om niet-zetmeel-houdende groenten en fruit te eten, ik heb reflux en dus maagzuurklachten, daarom de vraag eigenlijk...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voedingsmiddelen rijk aan zetmeel : aardappelen gortbloem- maïs aardappelmeel (gortmout) meel aardpeer(topinamboer) graangewassen- pastinaak beschuit (tarwe , rogge , …) puddingpoeder bloem griesmeel rijst boekweit havermout roggemeel brood kastanjes schorseneren custardpoeder knäckebröd tapioca deegwaren kokosnoot toost eikels macaroni tarwemeel gierst maïzena vermicelli B. groenten met weinig zetmeel artisjok pompoen (gewone en grootste soort) bieten (zoete) raap (knol) broccoli (geen bittere) sperziebonen knolselderij (knol) spruitjes koolraap uien (jong) koolrabi wortelen maïskolven III. Groenten zonder zetmeel andijvie (geen bittere) kardoen sla asperges kervel slabonen* bamboescheuten knolselderij (loof) snijbonen* bladselderij koolraap (loof) spekbonen* bleekselderij kolen(jong & zoet) spitskool bloemkool paardebloemblad sterkers bloemkoolblad (molsla) tuinbonen* boerenkool peulen* (labbonen) boterbonen*(wasbonen) (sluimererwten) tuinkers champignons(alleen de pompoen (kleine) tuinkruiden kleintjes) prinsessenbonen* veldsla Chinese kool raapstelen venkel flageoletten (naaldbo- rammenas witloof (Brussels) nen) rodekool wittekool groenekool savooikool wortelloof selderij-groen selderij

Bronnen:
http://www.tkdjeongsin.be/0000009a6d0a1f20...

Zetmeelrijke groenten zijn peulvruchten. Dus linzen, kapucijners, bruine en witte bonen, erwten. Zetmeelrijke vruchten zijn bijvoorbeeld avocado, banaan, mango, papaya, vijgen, dadels. Als je dat vergelijkt, dan zie je dat het eten is wat een stevige consistentie heeft. Alle sappige vruchten en groentes, en de bladgroenten zijn niet-zetmeelhoudend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100