Is masturberen af te leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien puur uit principe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je?

Antwoorden (18)

Natuurlijk, gewoon niet meer doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tjeetje, waarom zou je? wie stoor je er mee? het is toch lekker?

Maar natuurlijk is het af te leren.
Gewoon aan boerenkool met spek denken, dan hoef je niet meer, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh daar word ik nou echt behoorlijk opgewonden van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, er zijn mensen.............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja?
Ik dacht dat er geen mensen waren!
in principe is alles af te leren maar waarom zou jij het is toch lekker om te masturberen, gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk als je dit wilt.....denk aan je schoonmoeder zeker weten dat het zo afgelopen is.

Toegevoegd na 1 minuut:
nog zin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Masturberen kan verslavend zijn,als dit een verslaving is kan je het af leren,maar dat word dan wel moeilijk omdat het om een verslaving gaat.

Geestelijke gevolgen van masturbatie:
Wanneer iemand verslaafd is aan masturberen dan heeft dat een direct effect op de geestelijke gezondheid. In het geval van verslaving controleert de persoon niet zijn lichaam, maar controleert het lichaam de persoon. Emotioneel gezien is masturbatie verslaving verwoestend omdat de persoon de controle kwijt is over zijn lichaam. De persoon verliest zelfvertrouwen. De meest succesvolle personen in de wereld hebben juist zelf-controle en controleren hun lichaam. Masturbatie (verslaving) leidt tot egoïsme. Het is dus ook slecht voor een huwelijk c.q. relatie.

Wat zijn de lichamelijke effecten van masturbatie?
Er wordt gezegd dat masturbatie gezond is wanneer het niet al te vaak wordt gedaan. Maar wat is niet al te vaak? Niemand weet hier een precies antwoord op. Wanneer u stelt dat het stress tegengaat, dan zou u haast elke dag moeten masturberen omdat elke dag stressvol is in het leven van een mens. Daarnaast is het lichaam niet geschapen voor masturbatie. Een persoon moet steeds weer opnieuw masturberen om zichzelf relax te voelen. Het niveau van prolactin hormonen dat vrijkomt is 400% lager dan wanneer echte liefde wordt bedreven. Dus er wordt nooit echte voldoening bereikt. Bedenk dat ware liefde zelf-controle betekent.

Hoe masturbatie verslaving te stoppen
Wanneer u denkt dat u de enige bent die zich afvraagt hoe met masturberen te stoppen, dan heeft u het mis. Er lopen miljoenen gefrustreerde mensen (vooral mannen) rond die proberen te stoppen met masturberen omdat het voor hen een dwangmatige verslaving is geworden. Met de juiste instelling is het echter mogelijk om te stoppen met masturberen. Het is een persoonlijke beslissing om er mee te stoppen. Niemand anders kan het voor je doen.

De volledige tekst kan je hier verder lezen:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/9489-masturberen-zelfbevrediging-gezond-of-slecht.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer elk uur tijgerbalsum op je handen! Dan ga jij niet meer aan je geslachtsdeel zitten frunniken hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je op de kandidatenlijst van de SGP wil komen zul je wel moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel, na een jaar of tachtig lukt het de meesten al aardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb ik gelukkig nog 5 jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
80 jaar na het beginnen met afleren bedoel ik ;)
Wat je jezelf aanleerd kun je jezelf ook afleren!
Net als beginnen met roken, kun je ook stoppen met roken!
Waar een wil is is een weg!
Dus ook masturberen kun je afleren!

Ik vraag me alleen af, waarom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het kan wel , ik snap je wel vooral omdat de ene arm bij overmatig masturberen breder word haha. :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je...Het is het lekkerste spelletje op aarde, toch?
Deden die lui in de kerken dat maar wat vaker...was er misschien geen kindermisbruik meer.
En doof word je er ook niet van. Dan zou bijna iedereen doof zijn namelijk.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles is af te leren,maar waarom zou je,iets wat volstrekt normaal is af willen leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, maar waarom zou je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar waarom zou je het ook afleren. Veel te lekker man. Je hebt die s/v niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon je zelf een tennisarm rukken

hoogezand sappermeer
wil nog wel maar ik kan niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, gewoon handboeien om doen. (Wel achter je rug).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je instinkt jou daar toe brengt
niet de hele dag en elke dag maar toch
soms de gevoelens oproept
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een goede sex partner hebt, die voor wat afleiding zorgt ;)