hoe gebruikt men een pessarium?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan je gewoon googlen. Maar dit wordt nauwelijks in nederland nog gebruikt. Betrouwbaarheid kan niet erg hoog zijn
Castle
9 jaar geleden
http://qooqle.nl/?q=hoe+een+pessarium+gebruiken

Antwoorden (1)

Een pessarium word nog nauwelijks gebruikt in Nederland.

Er zijn twee doeleinden voor een pessarium
1 anticonceptie
2 medische redenen.

1. De pessarium is een rubberachtig cupje die word ingesmeerd met een pasta die zaad dood. Deze moet ingebracht worden en is meestal dan beter voor vrouwen die wat meer ervaren met eigen lichaam zijn. De pessarium moet 8 uur lang na dat je gevreeën hebt pas verwijderd worden.

2. De pessarium kan ook gebruikt worden als vrouwen last hebben van verzakking.
Dan word er meestal gekozen voor een porseleinen pessarium of hard kunstof.
Vrouwen gebruiken dan de pessarium om dat zij geen operatie willen ondergaan. Ze moeten wel elke 3 maanden weer op controle komen om te kijken of het nog wel goed zit.