Hoe ga je om met bi-sexuele gevoelens en hoe kom je hiervoor uit tegenover mensen op wie je valt?

Ik ben er sinds kort achter dat ik al die jaren toch meer gevoelens heb onderdrukt dan ik dacht. Zelf vind ik het heel eng om hiervoor uit te komen, mede, omdat ik andere mensen die er tegen mij voor uit kwamen, uit angst, heb afgewezen of er heel raar op regageerde. Hoe maak je het nu kenbaar als je iemand leuk vind en hoe reageren andere mensen hier over het algemeen op? Iemand daar ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Het zal een heel verwarrende tijd voor je zijn.
Ik vind het knap dat je deze vraag uberhaupt durft te stellen; je maakt het zo toch wat 'echter'.

Onthoud dat er in principe niet veel veranderd.
Je dacht eerst te vallen op aantrekkelijke mensen van het andere geslacht, nu val je gewoon op aantrekkelijke mensen.
Je zal er even aan moeten wennen, maar je kan hier gewoon op dezelfde manier mee omgaan als hoe je dat eerder deed toen je dacht hetero te zijn.

Neem de tijd, geniet van de 'nieuwe' impulsen nu je weet hoe je ze moet interpreteren. Wen aan het idee.
Op een gegeven moment zal je inzien dat er niks veranderd, behalve dat je nu veel meer keuze hebt wat dates betreft!

Mocht je behoefte hebben om hier over te praten, dan mag je me gerust een pb sturen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Voel je trouwens ook niet direct verplicht om het aan iedereen te vertellen, doe dit pas op het moment dat jij het zelf hebt geaccepteerd, en als je er behoefte aan hebt.
Je hoeft het niet te vertellen als je het niet wil; hetero's hoeven toch ook niet aan te geven dat ze hetero zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf die laatste zin echt zo goed vinden. haha..so true.

Andere antwoorden (4)

Het vergt heel veel moed om daarvoor uit te komen,maar wanneer je echt een vertrouwensband hebt opgebouwd met iemand waarom jij geeft en wanneer je weet hóe die ander over verschillende sexuele geaardheden denkt,dan kun je je moed bijéénrapen en gewoon er eerlijk voor uit komen:

wanneer die persoon je dan accepteert en waardeert voor wie jij bent en gewoon je liefdevol blijft behandelen,dan wéét jij voor jezelf dat die persoon jóuw liefde en respect waard is.

wanneer die ander echter je veroordeelt en respectloos behandelt en minachtend zich opstelt en afwijzend,dan weet je metéén dat die ander jóu iig niet waard is en kun je er dan maar beter mee kappen,want dan ken je gelijk zijn/haar ware aard.

ik hoop dat je hier wat mee kunt hoor!

veel sterkte met je volgende stap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal man:) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,bedankt! ;)
Geef jezelf de tijd, je hebt net ontdekt dat je deze gevoelens hebt.
Misschien reageerde je eerder ook 'raar' op zulke berichten omdat je je eigen gevoelens niet wilde/kon zien toen.
Je leert door de tijd heen wel beter inschatten of iemand die jij leuk vind, jou ook leuk zou kunnen vinden. Je kunt er een soort 'radar' voor ontwikkelen, zodat je al vrij snel weet: die persoon is hetero, die persoon is homo, die persoon is bi. Die radar is niet onfeilbaar, maar ja, als je als hetero van het ene geslacht iemand van het andere geslacht probeert te versieren, weet je het ook nooit 100% zeker.
En soms ga je de mist in, sja, dat kan altijd gebeuren. Maar wie niet waagt...

Besef wel dat mensen soms minder begrip hebben voor iemand die bi is dan voor een homo/lesbo - hetero's vinden het soms eng, homo's vinden soms dat je 'niet durft te kiezen'. Waarschijnlijk is het verwarrend als iemand niet zo makkelijk in een hokje te stoppen is en een beetje onvoorspelbaar is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, Heel erg waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet er wel bij zeggen dat er weinig hokjes zijn waarin ik pas en onvoorspelbaar was ik ook al..haha...dus dat is gelukkig niet nieuw ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die exact in hokjes passen en voorspelbaar zijn, zijn saaaaaaaai ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens...!!!
De meeste mensen komen er pas later achter dat ze bi of homosexuele gevoelens hebben.
Dit is vaak het gevolg van hun omgeving die ze wel voorbereid op hetero zijn maar hun niet stimuleert in het bi of homo zijn, daarbij vaak religie,normen waarden etc..
De grootste stap is er voor jezelf uitkomen en wat en hoever je daarin wil gaan en ermee wil doen.
Je bent als vrouw in het voordeel dat het tegenwoordig redelijk geaccepteerd wordt dat je bi bent. (voor mannen is het veel moeilijker)
Je kunt bi zijn op verschillende manieren als je "echt" bi bent kun je met ieder geslacht een relatie hebben en je leven mee delen.
Er zijn tegenwoordig veel "fun" bi mensen die vinden het wel leuk ok met eigen geslacht te "spelen" maar zouden er niet mee samen kunnen leven.

Je zult even moeten wennen aan het afgeven of reageren op signalen van andere vrouwen maar het werkt in grote lijnen hetzelfde als hetero signalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht ook dat ik een beetje onder die categorie zou vallen, maar inmiddels kan ik niet meer om mijn eigen gevoelens heen. En is het toch wel iets meer dan een beetje fun gevoelens. Op sommige momenten kijk ik haast meer naar vrouwen dan naar mannen. Dacht lang dat alle vrouwen dat deden, maar geloof dat ik er op dat punt toch een beetje naast zit.
ten eerste lucky you dat je bi bent ;) ,heb je meer keus,ben je de man zat stap je over naar de vrouw ...nee gekheid natuurlijk,maar toen ik erachter kwam dat ik bi (maar meer voorkeur naar vrouw,ik geloof trouwens dat iedereen bi is,je komt erachter of niet) ben en realitie kreeg met een meid/jonge vrouw, had ik er eerst ook moeilijk mee,maar nu ik uit de kast ben maak ik er alleen grappen over als het ter sprake komt,en dat zelfspot helpt bij het wennen zeg maar.

Ik ben wel eerlijk,de alle eerste keer dat ik verliefd werd ( nota bene op mijn toenmalige beste vriendin) durfde ik dat niet te vertellen.
Daarna ben ik een keer verliefd geworden op me toemalige psychologe en die heb ik het toen wel verteld,en viel reuze mee en was een opluchting.

Hm tips om kenbaar te maken dat je iemand leuk vind....houding copieren van die gene ( niet overdreven) als je praat met je handen in je haar friemelen....oogcontact...onderwerp bi tersprake maken en kijken hoe er wordt gereageerd ( al zegt dat ook niks als jezelf ook wel een raar op reageerde ;) )

en hoe de mensen tegenwoordig erop reageren,...bi zijn is is mijn ogen en omgeving ( en ik kom uit een dorp) echt geen issue meer

sterkte