Ik heb net een maand de pil geslikt kan het kwaad als ik een stopweek van 2 weken hou zodat ik mijn menstruatie uit kan stellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo stel je je menstruatie niet uit, zo creëer je problemen. Uitstellen doe je door door te slikken, dus een stopweek over te slaan en meteen door te gaan met de volgende strip! Heb je de bijsluiter niet gelezen? Doen hoor!

Het beste antwoord

Als je een stopweek van 2 weken houd is de pil niet meer betrouwbaar, beter niet doen dus!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je menstruatie wilt uitstellen, kun je beter gelijk met een 2de strip beginnen. Je kunt zonder problemen 2-3 strips achter elkaar slikken en dan een stopweek houden. Maar je stopweek verlengen zou ik niet doen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de na de stopweek een week geen pil slikt, gaat je lichaam weer 'normaal functioneren'. Dat betekent dat je gewoon een eisprong krijgt, dus dan is de pil niet veilig. Dat is hij trouwens al niet meer als je een dag te laat begint met de pil. Je kunt inderdaad beter meteen de 2e strip erachteraan slikken. Dat gaat prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan veel kwaad, dwz, als je een lief babytje een kwaad vindt. Als je geen menstruatie wilt in de vakantie bv, kan je de pil gewoon doorslikken. En dan weer stoppen na de vakantie. De menstruatie tijdens het pilslikken is geen gewone menstruatie, er heeft zich nl geen eitje ontwikkeld. De week stoppen is ingevoerd om een enigszins ""normaal"" patroon in je leven te houden. Op zich heel gezond voor je lichaam. Een keer overslaan van die week is niet erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou nooit stoppen zonder 1 strip af te maken, je kan wel de strip doorslikken, dat je deze dus afmaakt en direct begint met de volgende.

Zo voorkom je de kans op een eisprong, en ben je dus beschermd. (niet voor de volle 100% natuurlijk)