als je alleen een blad met zijn steeltje in stekpoeder dept en daarna in de grond doet wat gebeurd er dan?

krijgt het wortels zo ja hoe groeit hij dan verder
nee? omdat een blad gewoon geen wortels krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Rieneke1
13 jaar geleden
bij de plant die jij in gedachten hebt werkt dit niet ivo :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha inderdaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha grappig maar ik dacht niet aan wiet al jullie dat dachten

Het beste antwoord

de citroengeranium doet het ook en wij hadden hier eindeloos een afgebroken blad van hortensia in een glaasje staan omdat ik het niet weg mocht gooien, blijkt nu ook wortels te hebben
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bladerenn krijgen geen wortels. TENZIJ het om specifieke planten gaat & je toegang hebt tot goede hormoon preparaten.

Begonia's worden dmv bladstek vermeederd, en sommige vetplanten ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie ook http://www.tuinadvies.be/kamerplanten_bladstek.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zij meerdere planten die d.m.v. bladstek vermeerderd worden. O.a. het Kaaps viooltje.
jc54